Předmět: Marketing ve zdravotnictví

« Zpět
Název předmětu Marketing ve zdravotnictví
Kód předmětu KSZD/MAGK5
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jánská Michaela, Ing. PhD.
Obsah předmětu
Témata přednášek a seminářů: 1. konzultace: - Marketing ve zdravotnictví - Proces marketingového řízení ve zdravotnictví - Cílený marketing - Marketingový mix ? produkt ve zdravotnictví - Marketingový mix ? cena ve zdravotnictví 2. konzultace: - Marketingový mix ? distribuce a propagace ve zdravotnictví - Marketingová komunikace ve zdravotnictví - Public relations ve zdravotnictví - Média ve zdravotnictví - Komunikace v krizi ve zdravotnictví Samostudium: - Primární a sekundární výzkum v marketingu ? přehled výzkumných metod využitelných pro zdravotnictví Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím přímé výuky, konzultačních hodin a e-mailové korespondence.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti marketingu ve zdravotnictví. Naučit se, jak správně realizovat strategickou analýzu, nastavit marketingovou strategii a následně ji implementovat v rámci zdravotnické organizace. Vše s návazností na ostatní firemní strategie. Pochopit význam marketingové komunikace jako efektivního prostředku naplňování cílů zdravotnického zařízení. Student zná a aplikuje vědomosti z oblasti marketingu ve zdravotnictví, jak správně řídit a implementovat marketingovou komunikaci.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti v pojmech marketingu, marketingového řízení, koncepce marketingového mixu a aplikace marketingové komunikace. Student chápe význam marketingové komunikace jako efektivního prostředku pro naplňování cílů zdravotnického zařízení. Orientuje se v jednotlivých nástrojích Public relations (PR) využívaných při propagaci zdravotnického zařízení. Odborné dovednosti: Student získává a prohlubuje vědomosti z oblasti marketingu, které následně aplikuje v prostředí zdravotnictví. Student umí zvolit vhodnou marketingovou strategii, efektivně řídit, komunikovat uvnitř zdravotnického zařízení i s veřejností. Umí prezentovat zařízení vůči médiím a tím prosazovat zájmy zařízení směrem k odborné i laické veřejnosti. Obecné způsobilosti: Student je schopen v praxi uplatnit prvky marketingového řízení v návaznosti na ostatní strategie zdravotnického zařízení.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Splnění stanovené povinné účasti na seminářích. Odevzdání seminární práce. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
Doporučená literatura
  • FTOREK, J., 2012. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, Komunikace. ISBN 78-80-247-3926-7..
  • LOSEKOOT, M., VYHNÁNKOVÁ, E., 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555?084-2..
  • PŘIKRYLOVÁ, J. a kolektiv., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, Edice: Expert. ISBN 978-80-271-0787-2..
  • SLUKA, D., 2017. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení. Příručka pro praxi. Praha, Grada, ISBN: 978-80-271-0469-7..
  • VAŠTÍKOVÁ, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. vydání. Praha: Grada, ISBN: 978-80-247-5037-8..
  • ZLÁMAL, J., 2006. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, ISBN 80-7013-441-0..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr