Cílem předmětu je prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti marketingu ve zdravotnictví. Naučit se, jak správně realizovat strategickou analýzu, nastavit marketingovou strategii a následně ji implementovat v rámci zdravotnické organizace. Vše s návazností na ostatní firemní strategie. Pochopit význam marketingové komunikace jako efektivního prostředku naplňování cílů zdravotnického zařízení. Student zná a aplikuje vědomosti z oblasti marketingu ve zdravotnictví, jak správně řídit a implementovat marketingovou komunikaci.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti v pojmech marketingu, marketingového řízení, koncepce marketingového mixu a aplikace marketingové komunikace. Student chápe význam marketingové komunikace jako efektivního prostředku pro naplňování cílů zdravotnického zařízení. Orientuje se v jednotlivých nástrojích Public relations (PR) využívaných při propagaci zdravotnického zařízení. Odborné dovednosti: Student získává a prohlubuje vědomosti z oblasti marketingu, které následně aplikuje v prostředí zdravotnictví. Student umí zvolit vhodnou marketingovou strategii, efektivně řídit, komunikovat uvnitř zdravotnického zařízení i s veřejností. Umí prezentovat zařízení vůči médiím a tím prosazovat zájmy zařízení směrem k odborné i laické veřejnosti. Obecné způsobilosti: Student je schopen v praxi uplatnit prvky marketingového řízení v návaznosti na ostatní strategie zdravotnického zařízení.
|
-
FTOREK, J., 2012. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, Komunikace. ISBN 78-80-247-3926-7..
-
LOSEKOOT, M., VYHNÁNKOVÁ, E., 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555?084-2..
-
PŘIKRYLOVÁ, J. a kolektiv., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, Edice: Expert. ISBN 978-80-271-0787-2..
-
SLUKA, D., 2017. Vedení a marketing malých zdravotnických zařízení. Příručka pro praxi. Praha, Grada, ISBN: 978-80-271-0469-7..
-
VAŠTÍKOVÁ, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. vydání. Praha: Grada, ISBN: 978-80-247-5037-8..
-
ZLÁMAL, J., 2006. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, ISBN 80-7013-441-0..
|