Předmět: Edukační činnost PA

« Zpět
Název předmětu Edukační činnost PA
Kód předmětu KSZD/EDUP9
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Puhlová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1.Pedagogika jako věda. Historický vývoj pedagogiky. 2.Edukační teorie a modely. Sociokulturní aspekty edukace. 3.Posuzování v edukačním procesu. 4.Plánování edukačního procesu. Cíle edukačního procesu. 5.Didaktické metody. Didaktické pomůcky. 6.Organizační formy edukace. Témata seminářů: 1.Pedagogika v ošetřovatelství a PA 2.Edukační teorie a modely v ošetřovatelství a v PA - příklad. 3.Sociokulturní aspekty edukace, její využití. Posuzování v edukačním procesu. 4.Plánování edukačního procesu. 5.Cíle edukačního procesu. Didaktické metody. Didaktické pomůcky. 6.Organizační formy edukace - tvorba edukačního plánu

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický a je zaměřen na získání základních vědomostí z pedagogiky a didaktiky a jejich využití při výchovném působení porodní asistentky na jedince, rodinu a komunitu.
Odborné znalosti: Student umí vysvětlit vztahy mezi edukačním procesem a ošetřovatelským procesem. Je schopen definovat edukaci primární, sekundární, terciární a vyjmenovat kompetence porodní asistentky v roli edukátorky. Odborné dovednosti: Student je schopen realizovat t edukační proces u konkrétní pacientky reálném prostředí a umí vést dokumentaci o zrealizované edukaci. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

"Účast na seminářích, tolerována max. jedna řádně omluvená absence "Zápočet: Zpracování edukačního materiálu - Edukačního proces "Předpoklad studijních znalostí z Porodnictví I. + znalost gyn-por. terminologie
Doporučená literatura
  • BAŠKOVÁ, M., 2015. Metodika psychofyzické přípravy na porod. 1. vyd. Praha: Grada. 112 s. ISBN 978-80-247-5361-4.. ISBN 978-80-247-5361-4.
  • JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada publishing.2010. ISBN 978-80-247-2171-2.. ISBN 978-80-247-2171-2.
  • KOUDELKOVÁ, V., 2013. Ošetřovatelská péče o ženy v šestinedělí. 1. vyd. Praha: TRITON. 134 s. ISBN 978-80-7387-624-1.. ISBN 978-80-7387-624-1.
  • KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-684-1. ISBN 978-80-7367-684-1.
  • NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošstrovateľstve. Martin: Osveta: 2012. ISBN 978-80-8063-321-9. ISBN 978-80-8063-321-.
  • SKALKOVÁ, J. . Obecná didaktika. Praha: Grada publishing.2011.SBN 978-80-247-1821-7. ISBN 978-80-247-1821-7.
  • VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada publishing.2012. ISBN 978-80-247-3357-9.. ISBN 978-80-247-3357-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Porodní asistentka (P19) Kategorie: Zdravotnictví 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní