Absolvováním předmětu získají studenti orientaci v oblasti oborové didaktiky, včetně ucelených znalostí a praktických dovedností, které budou umět aplikovat do praktické činnosti učitele klinické praxe (předmětu Ošetřování nemocných). Získané znalosti a dovednosti student uplatní v rámci absolvování pedagogické praxe. Cílem předmětu je, aby byli absolventi schopni orientovat se v učebních dokumentech, vést pedagogickou dokumentaci a objektivně hodnotit výsledky učení žáků.
Odborné znalosti: Student umí popsat předmět oborové didaktiky. Umí formulovat cíle vzdělávání a zná didaktické metody vhodné pro výuku klinické praxe. Orientuje se v základních učebních dokumentech a chápe význam přípravy učitele na výuku. Odborné dovednosti: Student umí využít vyučovací metody v reálném vzdělávacím procesu, je schopen vést pedagogickou dokumentaci a hodnotit vědomosti i dovednosti žáků. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
|
-
CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, ISBN 80-244-1417-1..
-
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
KASÍKOVÁ, H., VALIŠOVÁ, A. A KOL. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
-
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. 1. vydání. Praha: Portál, 2010. s. 248. ISBN 978-80-7367-684-1..
-
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada publishing.2011.SBN 978-80-247-1821-7.
-
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4100-0..
|