Cílem je vytvořit si přehled o vývoji pedagogických teorií v závislosti na filosofických, společenských, politických a historických okolnostech daného dějinného vývoje. Student bude veden k tomu, aby byl schopen kriticky nahlédnout jednotlivé koncepce pedagogických osobností. Studijní předmět Dějiny pedagogiky je v této souvislosti chápán jako komplexní předmět, v němž jde o celostní pochopení obecných vztahů výchovně-vzdělávacího procesu. Dějiny pedagogiky tak vycházejí ze znalosti obecných dějiny českých i evropských. Studenti budou vedeni k tomu, aby si uvědomili, že vzdělávací obsahy, formy a metody vycházejí z obecných historických, politických a sociálních okolností dané doby. Dějinný vývoj edukace člověka tak slouží jako nezbytný základ pro porozumění komplexního vztahu ostatních pedagogických disciplín.
|
-
CIPRO, M. Galerie světových pedagogů I-III. Praha, 2002. ISBN 80-238-8003-9.
-
Jůva, V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno, 2003.
-
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2008.
-
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2010.
-
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha Portál,. Praha: Portál, 2004.
-
Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání.. Praha: Portál, 2004.
-
Štverák, V. - Čadská, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha, 2004.
|