Předmět: Bakalářská práce

« Zpět
Název předmětu Bakalářská práce
Kód předmětu KPR/4330
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kroufek Roman, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Nastavení obecného rámce pro kontrolu dílčích částí bakalářské práce. Pozornost je věnována kontrole formálních náležitostí práce a struktury práce, metodologii výzkumného šetření, formulaci výzkumných problémů, otázek, popř. hypotéz. Pozornost se zaměřuje na zpracování a prezentaci zjištěných výsledků, uplatnění statistiky při vyhodnocování a grafické zpracování výsledků. U didakticky zaměřených kvalifikačních prací se konzultace s vedoucím práce věnují zpracování a prezentaci didaktického postupu, pedagogickému využití výsledků práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem individuálních konzultací je pomoci studentovi svými postřehy a připomínkami při zpracování kvalifikační práce, vedení postupu při zpracovávání praktické /empirické/ části práce. Obsahová náplň programu anotovaného semináře je přirozeně vzhledem k možnosti volby tématu z různých vědních oborů pojata pouze všeobecně a rámcově.
Student(ka) ovládá základy pedagogického výzkumu, charakterizuje jednotlivé etapy vedení pedagogického výzkumu (zejména akčního výzkumu), rozlišuje druhy výzkumných problémů, formuluje výzkumný problém a hypotézu. Specifikuje využívání jednotlivých výzkumných metod. Vzhledem k cíli výzkumu vybírá metody a připravuje výzkumné nástroje potřebné ke sběru dat. Ovládá základní kroky při vyhodnocování získaných údajů. Pracuje na dokončení diplomové práce.
Předpoklady
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Prezentace dílčích částí bakalářské práce (výběr tématu, postup při získávání informací, koncepce BP, formulování cíle a výzkumného problému, výběr výzkumného vzorku, volba metody apod.) při individuálních konzultacích s vedoucím bakalářské práce. Student má zpracovanou teoretickou část bakalářské práce a intenzivně pracuje na praktické /empirické/ části.
Doporučená literatura
  • ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, D. Jak napsat odborný text. Praha: LEDA, 1999.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
  • GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: PAIDO, 1996.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
  • STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.
  • SYNEK, M., SEDLÁČKOVÁ, H., SVĚTLÁ, D. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha: VŠE, 2002.
  • Škoda, J. Jak psát kvalifikační práci. [online] Dostupné: http://jiriskoda.webnode.cz/jak-psat-kvalifikacni-praci/.
  • ŠVEC, Š. et al. Metodologie věd o výchově. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní