Vyučující
|
-
Kroufek Roman, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Nastavení obecného rámce pro kontrolu dílčích částí bakalářské práce. Pozornost je věnována kontrole formálních náležitostí práce a struktury práce, metodologii výzkumného šetření, formulaci výzkumných problémů, otázek, popř. hypotéz. Pozornost se zaměřuje na zpracování a prezentaci zjištěných výsledků, uplatnění statistiky při vyhodnocování a grafické zpracování výsledků. U didakticky zaměřených kvalifikačních prací se konzultace s vedoucím práce věnují zpracování a prezentaci didaktického postupu, pedagogickému využití výsledků práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem individuálních konzultací je pomoci studentovi svými postřehy a připomínkami při zpracování kvalifikační práce, vedení postupu při zpracovávání praktické /empirické/ části práce. Obsahová náplň programu anotovaného semináře je přirozeně vzhledem k možnosti volby tématu z různých vědních oborů pojata pouze všeobecně a rámcově.
Student(ka) ovládá základy pedagogického výzkumu, charakterizuje jednotlivé etapy vedení pedagogického výzkumu (zejména akčního výzkumu), rozlišuje druhy výzkumných problémů, formuluje výzkumný problém a hypotézu. Specifikuje využívání jednotlivých výzkumných metod. Vzhledem k cíli výzkumu vybírá metody a připravuje výzkumné nástroje potřebné ke sběru dat. Ovládá základní kroky při vyhodnocování získaných údajů. Pracuje na dokončení diplomové práce.
|
Předpoklady
|
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Prezentace dílčích částí bakalářské práce (výběr tématu, postup při získávání informací, koncepce BP, formulování cíle a výzkumného problému, výběr výzkumného vzorku, volba metody apod.) při individuálních konzultacích s vedoucím bakalářské práce. Student má zpracovanou teoretickou část bakalářské práce a intenzivně pracuje na praktické /empirické/ části.
|
Doporučená literatura
|
-
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, D. Jak napsat odborný text. Praha: LEDA, 1999.
-
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: PAIDO, 1996.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.
-
SYNEK, M., SEDLÁČKOVÁ, H., SVĚTLÁ, D. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha: VŠE, 2002.
-
Škoda, J. Jak psát kvalifikační práci. [online] Dostupné: http://jiriskoda.webnode.cz/jak-psat-kvalifikacni-praci/.
-
ŠVEC, Š. et al. Metodologie věd o výchově. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.
|