Vyučující
|
-
Kroufek Roman, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, obsah a studijní literatura, požadavky k zápočtu 2. Vymezení základního postupu při zpracování koncepce BP ? volba tématu, název práce, zásady pro vypracování teoretické části BP 3. Formální náležitosti práce, struktura práce 4. Empirická bakalářská práce ? formulace cíle práce, výzkumného problému, hypotézy výzkumu. Akční výzkum. 5. Klasifikace metod pedagogického výzkumu. Charakteristika jednotlivých empirických metod. 6. Charakteristika jednotlivých empirických metod, ukázky. 7. Metodicko-didaktická bakalářská práce ? koncepce a struktura BP tohoto typu. 8. Příklady a ukázky didakticky zaměřených BP. 9. Prezentace navrhované koncepce BP studentů 10. Prezentace navrhované koncepce BP studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je pomoci studentům při volbě tématu kvalifikační práce a postupu při zpracovávání podkladů pro zadání kvalifikační práce. Obsahová náplň programu anotovaného semináře je přirozeně vzhledem k možnosti volby tématu z různých vědních oborů pojata pouze všeobecně a rámcově. Student ovládá základy pedagogického výzkumu, charakterizuje jednotlivé etapy vedení pedagogického výzkumu (zejména akčního výzkumu), rozlišuje druhy výzkumných problémů, formuluje výzkumný problém a hypotézu. Specifikuje využívání jednotlivých výzkumných metod. Vzhledem k cíli výzkumu vybírá metody a připravuje výzkumné nástroje potřebné ke sběru dat. Ovládá základní kroky při vyhodnocování získaných údajů. Připravuje si materiály pro zpracování bakalářské práce.
Student(ka) ovládá základy pedagogického výzkumu, charakterizuje jednotlivé etapy vedení pedagogického výzkumu (zejména akčního výzkumu), rozlišuje druhy výzkumných problémů, formuluje výzkumný problém a hypotézu. Specifikuje využívání jednotlivých výzkumných metod. Vzhledem k cíli výzkumu vybírá metody a připravuje výzkumné nástroje potřebné ke sběru dat. Ovládá základní kroky při vyhodnocování získaných údajů. Připravuje si materiály pro zpracování bakalářské práce.
|
Předpoklady
|
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Student/ka studuje na základě doporučené literatury a studijní opory dostupné z: https://moodle.pf.ujep.cz/course/view.php?id=500 Vstup pro hosty; heslo ? host Požadavky k zápočtu: návrh tématu a koncepce BP (podklady pro zadání BP do Stagu)
|
Doporučená literatura
|
-
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice.. Brno: Paido, 1996.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
-
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
SYNEK, M., SEDLÁČKOVÁ, H., SVĚTLÁ, D. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha: VŠE, 2002.
-
ŠKODA, J. Jak psát kvalifikační práci. [online] Dostupné: http://jiriskoda.webnode.cz/jak-psat-kvalifikacni-praci/.
-
ŠVEC, Š. et al. Metodologie věd o výchově. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.
|