Vyučující
|
-
Chytrý Vlastimil, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základy informačních technologií (HW, SW, komunikace) 2. Používání PC a správa souborů 3. Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání a ICT, vzdělávání ve světě 4. Práce s grafikou- malování a jeho využití v MŠ 5. Práce s textovým editorem 6. Práce s prezentačním software-úvod 7. Práce s prezentačním software-pokročilé editace 8. Práce s tabulkovým procesorem 9. Základy digitální fotografie -úvod 10. Základy digitální fotografie úprava fotografie 11. Tvorba jednoduchých webových stránek 12. Shrnutí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit se teoreticky i prakticky vytvářet dlouhé strukturované textové dokumenty typu seminární práce / kvalifikační práce pomocí nástrojů dostupných v běžných kancelářských balících (zejména textový editor, tabulkový editor) a s využitím on-line/off-line dostupných zdrojů pro kontrolu obsahové i formální správnosti dokumentu. Dosažení praktické integrace jazykových, odborných a digitálních znalostí a dovedností. Důraz bude kladen na formální jazykovou, stylistickou, typografickou a informační správnost. Předmět je koncipován jako úvodní předmět segmentu předmětů zaměřených na využití digitálních technologií ve studiu a pedagogické praxi, podmiňuje zápis navazujících předmětů tohoto segmentu a do studijního plánu se zařazuje jako první v pořadí.
Student umí efektivně a na aktuální úrovni poznání použít digitální technologie při tvorbě strukturovaného odborného textového dokumentu typu seminární/kvalifikační práce (dokument s tabulkami, grafy, obrázky, rejstříky a citacemi použitých zdrojů). Student má v rámci UJEP funkční přístup do sítě EDUROAM, k on-line službám STAG, MOODLE a katalogu vědecké knihovny.
|
Předpoklady
|
1) Výchozí znalosti a dovednosti v oblasti ICT na úrovni Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia (RVP-G). 2) Vlastní koncové zařízení (koncept BYOD - notebook, tablet, smartphone aj.) připojené do akademické sítě EDUROAM, postup připojení dle http://eduroam.ujep.cz/doku.php?id=cs:nastaveni. Počítače v učebně K139 jsou určeny jen těm, kteří vlastní zařízení dočasně nemají. 3) Funkční přístup do systému STAG (on-line). Studenti si předem ověří funkčnost svého přístupu dle instrukcí na adrese http://stag.ujep.cz/, nabídka "Přístupové údaje" a "Vstup do systému". 4) Funkční přístup do LMS systému MOODLE (https://moodle.pf.ujep.cz/). Studenti si předem ověří funkčnost svého přístupu dle instrukcí na adrese https://moodle.pf.ujep.cz/login/index.php, nabídka "Přihlášení pro studenty a tvůrce kurzů".
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor
Aktivní přístup, porozumění probírané látce a aplikace v praxi.
|
Doporučená literatura
|
-
BUDAI, D., BROŽA, P., POLZER, J. MS Office 2010 - bible - Průvodce pro každého. Brno, 2010.
-
ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Josef Pecinovský. Excel 2002 snadno a rychle, Grada Praha. 2002.
-
KOČIČKA, P. Praktická typografie.. Brno, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
NAVRÁTIL, P. S počítačem nejen k maturitě, 1. díl.. Kralice na Hané, 2013. ISBN 978-80-7402-152-7.
-
NAVRÁTIL, P. S počítačem nejen k maturitě, 2. díl.. Kralice na Hané, 2013. ISBN 978-80-7402-021-6.
-
PECINOVSKÝ, J. MS Office 2007 Podrobný průvodce. Praha : Grada Publishing, 2007.
-
PECINOVSKÝ, J., PECINOVSKÝ, R. Office 2010. Praha, 2011.
-
Pecinovský P., Pech P. Word 2000 podrobný průvodce začínajícího uživatele. Grada Praha 1999.
-
ZVÁROVÁ, J.. Základy statistiky pro biomedicínské obory. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3416-6.. 1999.
|