Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina - stanovení podmínek kurzu. 2. Partnerské instituce FF - přehled možností realizace zahraniční zkušenosti. 3. Program Erasmus+: možnosti realizace výukové mobility. 4. Program Erasmus+: možnosti realizace výjezdů na praktickou stáž. 5. Podmínky a možnosti výjezdů do Německa: konkrétní programy a jejich specifika. 6. Podmínky a možnosti výjezdů do Rakouska: konkrétní programy a jejich specifika. 7. Podmínky a možnosti výjezdů do Polska: konkrétní programy a jejich specifika. 8. Podmínky a možnosti výjezdů na Slovensko: konkrétní programy a jejich specifika. 9. Možnosti badatelských pobytů v zahraničních knihovnách, specifické podmínky příhraničního regionu. 10. Úskalí prezentace vlastního výzkumu před zahraničním publikem - tvorba prezentace, posteru. 11. - 14. Prezentace výsledků jednotlivých zahraničních výjezdů účastníků kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je umožnit studentům navázat mezinárodní odborné kontakty, které přispějí k prohloubení a rozšíření možností jejich vlastního výzkumu spolu se zlepšením jazykových kompetencí. Hlavním záměrem kurzu je poskytnout studentům širší rozhled o možnostech zahraničních stáží, které jim umožní seznámit se s novými výzkumnými tématy odborníků v zahraničí. Komplexní zaměření kurzu nabízí široké spektrum realizace, která může mít podobu absolvování části studia na zahraniční instituci, dlouhodobé badatelské stáže na odborné zahraniční instituci, účasti na mezinárodním projektu s výsledky publikovanými či prezentovanými v zahraničí, aktivní účasti na mezinárodní konferenci, případně jinou formu přímé účasti studenta na mezinárodní spolupráci.
Student získá kompetence ke studiu v zahraničí. Student zlepší svou jazykovou vybavenost. Student naváže mezinárodní kontakty. Student porozumí mezinárodnímu rozměru vědy a výzkumu. Student dokáže prezentovat své výzkumy v cizím jazyce.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Účast na výuce a prezentace vlastní zahraniční zkušenosti v podobě dlouhodobé stáže, krátkodobého badatelského pobytu či aktivní účasti na mezinárodní konferenci, popřípadě prokázání kompetence znalosti cizího jazyka na akademické úrovni, např. vypracováním odborné studie.
|
Doporučená literatura
|
-
ANDĚL, J., BIČÍK, I., BLÁHA, J. D. Makroregiony světa. Nová regionální geografie. Karolinum, Praha, 2018.
-
KRŇANSKÁ, Petra Emílie, ed. Erasmus očima studentů. Praha, 2010. ISBN 978-80-87335-09-3.
|