Vyučující
|
-
Charvát Jakub, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
22/02 představení podmínek kurzu a úvod do zkoumané problematiky. 29/02 proces politické komunikace a jeho aktéři + zadání témat k výzkumu 07/03 tři věky politické komunikace 14/03 nástup webu 2.0 a sociálních sítí jako čtvrtý věk politické komunikace? 21/03 populismus a (nová) média: hrozba pro demokracii nebo nástroj pro širší zapojení veřejnosti? 28/03 fake news a dezinformace v současné politické komunikaci 04/04 studentská "minikonference" 11/04 studetská "minikonference" 18/04 úvod do politického marketingu a výzkum politického trhu 25/04 politická strategie a branding 02/05 politický marketing předvolebních slibů a jejich plnění 09/05 praxe a etika politického marketingu 16/05 závěrečné kolokvium
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zaměřuje na diskuzi aktuálních otázek vztahů médií a politiky, a to jak s ohledem na převládající současné fenomény, jakými jsou např. permanentní kampaně, negativní kampaně či metody spin-doctoringu a politického PR, a jejich dopady na chování médií, politický proces i na širší veřejnost, tak v historické perspektivě v kontextu proměn tohoto vztahu. V neposlední řadě se bude výklad věnovat využití webu 2.0 a nových médií v současné politické komunikaci a rizikům s tím souvisejícím.
Znalosti: převládajících současných fenoménů např. permanentní kampaně, negativní kampaně či metody spin-doctoringu a politického PR, a jejich dopadů na chování médií, politický proces i na širší veřejnost. Dovednosti: aktivní účast na odborné diskuzi - psaní kritických odborných esejů
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu se vyžaduje zisk nejméně 5 bodů z 10 možných, které lze získat následujícím způsobem: 1) prezentace vlastního výzkumu (analýza mediálního pokrytí vybrané politické události): 0-3 body; 2) výzkumná zpráva: 0-3body; 3) aktivní účast na přednáškách a seminářích, mj. ověřující plnění četby zadaných textů a orientaci v aktuálním dění v mediálně-politickém dění: 0-4 body. Studenti mají povinnost splnit aktivity 1) a 2), jinak nezískají hodnocení a budou muset předmět opakovat v nadcházejícím roce. Případné opravné termíny budou mít podobu písemného testu se 4 otevřenými otázkami v rozsahu probrané látky a zadané literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
CABADA, L., CHARVÁT, J. a STULÍK, O. Současná komparativní politologie: klíčové koncepty.. Plzeň: Aleš Čeněk, 2015. ISBN 978-80-738-0577-7.
-
Jirák, J., Köpplová, B.:. Masová média. Portál. Praha, 2009.
-
Křeček, J. Politická komunikace. Praha: GRADA.
-
Lebedová, E. Voliči, strany a negativní kampaň. Praha, 2013. ISBN 978-80-7419-158-9.
-
LEES-MARSHMENT, Jennifer, CONLEY, Brian, ELDER, Edward, PETTITT, Robint, RAYNAULD, Vincent, TURCOTTE, André. Political marketing. Londýn, 2019. ISBN 9780815353225.
-
McNair. Introduction to politcal Communication.
-
THOMPSON, J., B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004.
|