Vyučující
|
-
Charvát Jan, Mgr. Ph.D., M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Přístupy k definici politické komunikace, hlavní aktéři politické komunikace. 2. Transformace mediálního prostředí a socio-ekonomické a politické faktory vývoje politické komunikace. 3. Mediatizace politiky. 4. Proměny politické komunikace a politických kampaní v průběhu času. 5. Permanentní kampaně a personalizace kampaní. 6. Negativní politická reklama, politické skandály. 7. Teze o video/media malaise a její kritika. 8. Profesionalizace kampaní, spin-doctoring a politické PR. 9. Politický marketing a jeho základní techniky. 10. Typologie politických stran podle Lees-Marshment a její kritika. 11. Sociální média, web 2.0 a politické kampaně. 12. Amerikanizace kampaní? 13. Kritika role médií v politické komunikaci (Habermas, mediokracie, Chomsky, McChesney).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Kurz se zaměřuje na základní představení problematiky politické komunikace, politických kampaní a politického marketingu, a to jak v historické perspektivě, tak s ohledem na převládající současné fenomény, jakými jsou např. permanentní kampaně, negativní kampaně či metody spin-doctoringu a politického PR, a jejich dopady na politický proces i na širší veřejnost. V neposlední řadě se bude výklad věnovat využití webu 2.0 a nových médií v současné politické komunikaci.
Student získá orientaci v prostředí politické komunikace a politických kampaní. Student dokáže analyzovat odborný text. Student si osvojí kritické myšlení. Student získá schopnost identifikovat manipulativní a persvazivní chování v politické komunikaci.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné ukončení předmětu je vyžadováno odevzdání seminární práce v rozsahu 8 až 10 normostran a úspěšné absolvování zkouškového testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Cabada, L., Charvát, J., Stulík, O. Současná komparativní politologie: klíčové koncepty. 2015. ISBN 978-80-7380-577-7.
-
Křeček, J. Politická komunikace: od Res Publica po Public Relations. Praha, 2013.
-
Lees- Marshment, J. Political Marketing: Principles and Application. London, 2014.
|