1. Úvod do studia politického marketingu: základní pojmy, stav poznání, studium politiky, strany, skupiny, zájmy a hnutí, volby, politický marketing, politická komunikace, marketing, marketingový mix. 2. Politická interakce: Ekonomika a společnost, politická kultura, identita a legitimita, masová média a politická komunikace, média, demokracie a správa věcí veřejných. 3. Teorie politického marketingu: geneze pojmu, model politického marketingu, prostředí politického marketingu. 4. Analýza a diagnostika politického trhu: definice a struktura politického trhu, druhy trhu, etapy trhu, stanovení pozice na politickém trhu, metody analýzy politického trhu a reklamních technik. 5. Volby a volební chování: definice a funkce voleb, volební systémy, politická participace, modely participace, volič na politickém trhu. 6. Politické kampaně: definice pojmu, vývoj volebních kampaní, premoderní, moderní a postmoderní kampaně, účinky kampaní. 7. Strategie politických stran: pojetí strategie v politologii, tvorba politické strategie, volební strategie, typy strategií. 8. Public relations v politice: definice pojmu, public relations jako proces v politice, metody a techniky public relations v oblasti politiky, corporate communication, utváření corporate image v oblasti politiky. 9. Lobbing v politice: definice lobbingu, specifika lobbingu v politice, druhy lobbingu a etapy lobbingové kampaně, modely pojetí politického lobbingu, lobbing v ČR a EU. 10. Trendy v politickém marketingu: politická reklama, etika a právo v politickém marketingu, role marketingových poradců v politice, globalizace, nová ekonomika a politický marketing. 11. Veřejná diplomacie: pojem veřejné diplomacie, propaganda, "branding", veřejná diplomacie a zahraničně-kulturní vztahy, současné trendy veřejné diplomacie. 12. Politický marketing v ČR: využití politického marketingu a marketingových metod v českém politickém prostředí, specifika působení v ČR. 13. Kampaně a jejich financování: pravidla financování, legislativa, transparentnost, finanční limity, instituce vykonávající kontrolu (ÚDHPSH). 14. Politický marketing ve vybraných zemích: USA (prezidentské volby), Německo, Slovensko atd.
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
-
Eibl, O., Chytilek, R., Matušková, A. Teorie a metody politického marketingu. Brno, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
-
LEES-MARSHMENT, Jennifer, CONLEY, Brian, ELDER, Edward, PETTITT, Robint, RAYNAULD, Vincent, TURCOTTE, André. Political marketing. Londýn, 2019. ISBN 9780815353225.
|