Název předmětu | PVK Druhořadé volby |
---|---|
Kód předmětu | KPOL/B204 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Teorie druhořadých voleb I.: pojem, teorie, přístupy ve výzkumu. 2. Teorie druhořadých voleb II.: rozdíly v "druhořadosti" voleb na různých úrovních vládnutí. 3. Druhořadé volby v Západní Evropě I. 4. Druhořadé volby v Západní Evropě II. 5. Druhořadé volby v Západní Evropě III. 6. Druhořadé volby ve Střední a Východní Evropě I. 7. Druhořadé volby ve Střední a Východní Evropě II. 8. Druhořadé volby ve Střední a Východní Evropě III. 9. Druhořadé volby v České republice I. 10. Druhořadé volby v České republice II. 11. Druhořadé volby v České republice III. 12. Druhořadé volby v mimoevropských zemích.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je představit koncept druhořadých voleb. Seznamuje s teoretickým rámcem odlišujícím prvořadé a druhořadé volby. Představuje základní výzkumné techniky výzkumu druhořadých voleb. Představené teoretické poznatky a metodologické nástroje výzkumu se následně snaží demonstrovat na vybraných volebních soutěžích v evropských zemích. Pozornost je věnována jak volbám do Evropského parlamentu, tak vybraným volbám na nižších úrovních vládnutí - regionální volby, lokální volby apod.
Student umí používat odbornou terminologii. Student dokáže interpretovat koncept druhořadých voleb a specifika voleb do Evropského parlamentu. Student je schopen analyzovat výsledky voleb ve víceúrovňovém uspořádání konkrétních zemí. Student dokáže vysvětlit specifika druhořadých voleb (komunální, krajské, senátní, evropské) v prostředí českého politického systému. |
Předpoklady |
Nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej, Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné ukončení předmětu je vyžadována relevantní aktivita v průběhu seminářů, ústní prezentace referátu a odevzdání seminární práce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie (dvouoborové) (A8) | Kategorie: Sociální vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Sociální vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |