Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod: politické strany a jejich vývoj 2. Digitalizace jako výzkumný problém 3. Kyberstrany, kyberoptimisté a kyberpesimisté 4. Pět pilířů digitalizace 5. Stranická organizace a digitalizace 6. Adaptace na digitální svět: stranické sjezdy 7. Politická komunikace a politický marketing v digitální éře 8. Webové stránky, microsites a blogy 9. YouTube a Flickr 10. Facebook a Twitter 11. Instagram a TikTok 12. Aktuální vývoj: ČR versus svět 13. Závěr: perspektivy dalšího vývoje digitalizace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Kurz představuje problematiku digitalizace politických stran a politické participace z různých úhlů pohledu. Srovnává jednotlivé teoretické a empirické přístupy s cílem poukázat na dynamičnost vývoje této problematiky. Vedle toho mapuje relevantní rozdíly mezi jednotlivými případy. Cílem je reflexe nejnovějších poznatků a přístupů s cílem kritického vyhodnocení jejich dopadů a efektů.
Absolvent rozšíří své znalosti v dynamicky se rovzíjejcím tématu digitalizace, osvojí si základní teoretické přístupy, diskutuje o jejich výhodách a nevýhodách, analyzuje jednotlivé empirické případy politických stran, porovná je mezi sebou, poznatky aplikuje na aktuální empirické situace a příkaldy, identifikuje přednosti a rizika jednotlivých on-line platforem a jejich užití politickými stranami.
|
Předpoklady
|
Nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Pro úspěšné ukončení předmětu je vyžadováno odevzdání seminární práce v rozsahu 8 až 10 normostran a úspěšné absolvování zkouškového testu.
|
Doporučená literatura
|
|