Vyučující
|
-
Charvát Jakub, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Harmonogram: 02/10 úvodní hodina 09/10 vztah médií a politiky v proměnách času 16/10 kolonizace politiky médii: koncept mediatizace politiky 23/10 výuka se nekoná (obsazená místnost) 30/10 gatekeeping, zpravodajské hodnoty a agenda-setting funkce médií 06/11 výuka se nekoná (obsazená místnost) 13/11 ubavit se k smrti?: bulvarizace, negativita, politainment 20/11 vrtěti psem: spin doctoring a politické PR 27/11 vztah médií a politiky: shrnutí 04/12 PRŮBĚŽNÝ TEST!!! (FF UJEP, B103) 11/12 vztah médií a politiky v ČR v posledních letech 18/12 závěrečné kolokvium
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz se zaměřuje na základní představení problematiky vztahu médií a politiky, a to jak v teoretické a historické perspektivě, tak s ohledem na převládající současné fenomény, jakými jsou např. politické skandály, techniky spin-doctoringu a politického PR, fake news apod., a jejich dopady na politický proces i na širší veřejnost. V neposlední řadě se bude výklad věnovat využití webu 2.0 a nových médií v současné politické komunikaci. Výuka kurzu bude koncipována do podoby stručného kritického představení zadaných textů.
orientace v prostředí médií a politiky analýza odborného textu kritické myšlení schopnost identifikovat manipulativní a persvazivní chování v politické komunikaci
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
písemný test průběžný test + aktivní účast na přednáškách
|
Doporučená literatura
|
-
Barnett, Steven. Will a Crisis in Journalism Provoke a Crisis in Democracy?. 2002.
-
Galtung, Johan; Ruge, Mari. The Structure of Foreign News: The Presentation of the Congo, Cuba and Cyprus Crises in Four Norwegian Newspapers. 1965.
-
Harcup, Tony; O?Neill, Deirdre. What is News?. 2017.
-
Lippmann, W. Veřejné mínění. Praha. 2015.
-
McCombs, Maxwell. Agenda setting : nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha, 2009.
-
Postman, N. . Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. Praha, 2011. ISBN 978-80-204-2206-4.
-
Strömbäck, Jesper. Four Phases of Mediatization: An Analysis of the Mediatization of Politics. 2008.
-
Thompson, John B. Média a modernita. Praha, 2004. ISBN 80-246-0652-6.
|