Název předmětu | Kontroverzní společenská témata |
---|---|
Kód předmětu | KPF/B059 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Diverzita a kontroverze ve společnosti 2. Kdy se společenské a politické téma stává kontroverzní 3. Modelová situace, diskuze: Práva jednotlivce - společenské dobro 4. Identita jedince a společenská diverzita 5. Modelová situace: Identita a společenská diverzita 6. Proč je diverzita a kontroverze důležitá v demokracii 7. Identifikace kontroverzních společenských témat 8. Práce s případovými studiemi: Střety životních rolí jedince 9. Jedinec a multikulturalita: práce s texty1 10. Interetnická realita v současné Evropě 11. Modelová situace, diskuze: Práva uprchlíků 12. Unipolarita v současném světě 13. Případové studie: Mezinárodní terorismus 14. Seminář na téma vybrané studenty
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Předmět je založen především na rozboru pojmu "kontroverzní témata", na interaktivním přístupu k tématům jednotlivých lekcí. Umožní studentům prostřednictvím modelových situací pracovat s názorovou diverzitou, formovat a formulovat vlastní postoje, pracovat s textem a případovými studiemi. V rámci předmětu se studenti seznámí s různými formami diskuse a debaty.
Studenti - vysvětlí, analyzují a na konkrétních příkladech doloží základní pojmy (diverzita, kontroverze, kontroverzní společenská a politická témata, identita, multikulturalita, unipolarita) - identifikují současná kontroverzní společenská a politická témata a zdůvodní, proč jsou kontroverzní - analyzují zkoumané případové studie a modelové situace a reflektují vlastní postoje - v různých formách diskuse uplatňují práva účastníka diskuze a respektují práva druhých účastníků identifikují a analyzují vybrané kontroverzní téma, prezentují je formou eseje, powerpointové a ústní prezentace |
Předpoklady |
Nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
1. student bude mít maximálně 2 absence 2. student vypracuje zadání úkolů pro absentující 3. student písemně analyzuje vybrané kontroverzní téma a provede rešerše odborné literatury a dalších zdrojů k tématu 4. student prezentuje formou powerpointové a ústní prezentace jedno z vybraných kontroverzních témat |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Sociální vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filozofie, teologie | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |