Předmět seznamuje studenty se základními poznatky z jednotlivých oborů speciální pedagogiky. Umožňuje studentům naplnit jeden ze základních předpokladů pro jejich budoucí profesi - péči o zdravotně a mentálně postižené. Učí rozvoji komunikace a poznávacích procesů.
V rámci teoretických znalostí studenti umí charakterizovat jednotlivé obory speciální pedagogiky, používají odbornou terminologii vztahující se k dané problematice, jsou schopni popsat základní výchovné a vzdělávací postupy u jednotlivých typů postižení, jsou si vědomi důležitosti empatického přístupu ke klientům i jejich rodinným příslušníkům. Studenti umí navrhnout úpravy prostředí, didaktických pomůcek, hraček a pravidel dětských her pro dané typy postižení. Studenti dokáží aplikovat teoretické znalosti do praxe.
|
-
JANOVCOVÁ, Zora. Alternativní a augmentativní komunikace: učební text.. 2010. ISBN 978-80-210-5186-7.
-
KALEJA, Martin. Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN ISBN 978-80-7464-.
-
PECHAROVÁ, P. Speciální pedagogika - studijní opora. 2013.
-
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3.rozšíř. a přeprac. vyd.. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
-
PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice: texty k distančnímu vzdělávání.. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-157-7.
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1475-9.
-
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
|