Vyučující
|
-
Ospalíková Iveta, Mgr.
-
Bitalová Kamila, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: Témata seminářů: 1. Vývoj sexuality, sexuální chování a čím je ovlivněno. Edukace v této oblasti ? tvorba edukačního programu na zadané téma 2. Práva žen a mužů, genderová rovnost. Legislativa a práva v oblasti antikoncepce, interupce, sterilizace a umělého oplodnění. Důležitost ženské integrity (FGM, násilí na ženách) ? fungování masmédií a marketingu, legislativy a pomocných organizací v této oblasti 3. Práva dětí, práva hospitalizovaných dětí, Syndrom CAN, sexuální násilí ? legislativa a zvyšování povědomí o problematice, prevence a pomocné organizace, 4. LGBT (Q, A, I) + ? porovnání legislativy v ČR a ve světě, fáze Coming outu, tranzice a postup, pomáhající neziskové organizace, marketing a tlak na společnost, legislativa a aktuální dění v politice 5. Sexuální poruchy a parafilie ? dělení parafilií, jejich diagnostika a léčba, život s parafilií 6. Jak fungují socialmedia ve vybraných oblastech? Jak tvořit intervenční / edukační program, spolupráce s organizacemi, fungování masmédií, pozitivní a negativní ovlivňování názorů veřejnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje studenty s filosofií zdraví jedince a rodiny s důrazem na reprodukční zdraví. Připravuje studenta na jednu se základních kompetencí spočívající v sexuální výchově, výchově k odpovědnému partnerství a rodičovství. Informuje o metodách a postupech sexuální výchovy s ohledem na různorodost věkových skupin, studenti připravují jednotlivá témata edukace pro jednotlivá vývojová období v průběhu celého života jedince.
Odborné znalosti: Student zná aktuální stav sexuálního a reprodukčního zdraví jedinců v ČR. Je schopen vysvětlit význam a vývoj sexuality u jedince z ontogenetického hlediska. Má znalosti o metodách výchovy k plánovanému rodičovství s ohledem na věk edukovaných. Orientuje se v problematice reprodukčních a sexuálních práv mužů a žen, právech dítěte. Zná zásady sociálního marketingu a jeho pravidla umí využít při výchově k reprodukčnímu zdraví. Odborné dovednosti: Student je schopen prakticky připravit a naplánovat projekt přednášky/workshopu na téma reprodukční a sexuální zdraví vybrané komunity a vybrané věkové skupiny, získal praktickou zkušenost s přednáškou na téma reprodukční zdraví.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
80 % účast na seminářích Vypracování individuální práce dle zadání Hodnotící metody: Zápočet ? účast na výuce, vypracování individuální práce dle zadání, tvorba intervenčního / edukačního programu
|
Doporučená literatura
|
-
DONÁT, J., DONÁTOVÁ, N. Důvěrně a otevřeně o sexualitě. Praha: Fortuna, 2007. ISBN 978-80-7169-990-4.. ISBN 978-80-7169-990-4.
-
FIFKOVÁ, H., HRICZ, M., JARKOVSKÁ, L. et al. Sexuální výchova - vybraná témata. Praha: VÚP a MŠMT. 2009..
-
KUŽELOVÁ, M. Co by měla sestra vědě o antikoncepci. Praha: Levret s.r.o, 2005. 2005. ISBN 80-903183-7-1.
-
PETROVIČOVÁ, J., ŽIRKOVIČ, D. Co mám vědět o sexu-po pravdě a bez ostychu. Havlíčkův Brod: Fragment, 2003. ISBN 80-253-0042-0..
|