Předmět: Komunikace I.

« Zpět
Název předmětu Komunikace I.
Kód předmětu KO/KO1K2
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Váverková Barbora, Mgr.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. Konzultace: Komunikace - definice, funkce, úrovně, komunikační styly, způsoby, druhy, překážky, bariéry v komunikaci Komunikace neverbální a verbální; Komunikace ve zdravotnictví, empatie a asertivita ve zdravotnické praxi. Témata cvičení: 2. Konzultace: Vývoj řeči dítěte a jeho fáze, vývoj a osvojování jazyka Komunikace s dětským pacientem, komunikace s rodiči dětského pacienta Komunikace se specifickými skupinami dětských pacientů Samostudium: Dítě a bolest Dítě v intenzivní péči Onkologická problematika komunikace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Tvoří základ profesionálních znalostí a dovedností dětské sestry při navazování kontaktu a získávání důvěry dítěte i jeho doprovodu a pro další účinnou a kvalitní péči o jejich individuální potřeby. Naučí zásadám a dovednostem adekvátní komunikace nejen s dětmi, které mluví, ale i s těmi které nemluví, nebo jim to jejich zdravotní stav nedovoluje, nebo jsou cizími státními příslušníky. Naučí se lépe komunikovat i se spolupracovníky popř. s rodinnými příslušníky a dalšími osobami. Studenti se seznámí se zásadami správné komunikace, důraz je kladen na pochopení verbální a neverbální komunikace v práci pediatrické sestry.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti zásad správné komunikace, je seznámen se specifikami komunikace ve zdravotnictví s ohledem na potřeby dětského pacienta Odborné dovednosti: Student umí použít správnou komunikaci s pediatrickým pacientem. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory za pomocí vhodných komunikačních technik.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočtový test - 75%
Doporučená literatura
  • PLEVOVÁ, I. a SLOWIK, R., 2010. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 256 s. ISBN 978-80-247-2968-8.. ISBN 978-80-247-2968-8.
  • POTTS, C., POTTS, S. Asertivita - úmění být silný v každé situaci. Praha. Grada. 2014. 208 s. ISBN 978-80-247-5197-9. ISBN 978-80-247-5197-9.
  • PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. 1. vyd.. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.
  • VENGLÁŘOVÁ, M. et al. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada. 2006. ISBN 80-247-1262-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr