Předmět: Individuální praxe II.

« Zpět
Název předmětu Individuální praxe II.
Kód předmětu KO/IP2K2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Libešová Lucie, Mgr.
Obsah předmětu
Rámcový rozsah praxe: "Stanovení plánu ošetřovatelské péče o nemocného s určitou lékařskou diagnózou. "Odběry biologického materiálu, vč. odběrů invazivní cestou. "Podávání léků per os. "Aplikace injekcí (intradermálních, subkutánních, intravenózních, intramuskulárních). "Zajištění periferních žilních přístupů. "Asistence při zajištění centrálních žilních vstupů. "Asistence u přípravy a aplikace infuzí, transfuzí. "Asistence u pacientů s drenáží, drenážní systémy, péče o dětské pacienty s ranou, převazy ran, příprava sterilních stolků, asistence při speciálních vyšetřeních v interních a chirurgických oborech. "Asistence u převazů. "Asistence při zavádění gastrické a duodenální sondy. "Asistence při punkci pacienta. "Péče o dítě se stomií, péče o chronické rány, vč. dekubitů. "Monitorování fyziologických potřeb, měření kyslíkové saturace. "Příprava pacienta k operaci, péče odětského pacienta po operaci. "Příprava pomůcek k diagnostickým a terapeutickým výkonům. "Monitoring u dětských pacientů s využitím standardizovaných měřících technik. "Přejímání, kontrola a uložení léčivých přípravků.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Individuální praxe je realizována u poskytovatelů zdravotních služeb v lůžkových zdravotnických zařízeních, na klinických pracovištích interního i chirurgického zaměření pro dětské pacienty. Studenti se seznámí se specifiky a organizací práce na těchto odděleních, s prací se zdravotnickou dokumentací a poskytováním ošetřovatelské péče prostřednictvím ošetřovatelského procesu. Prohlubují si schopnost spolupráce v rámci ošetřovatelských týmů, hodnocení prostředí (materiální a personální), které odpovídá potřebám jedince. Zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb dětských klientů/pacientů z hlediska ošetřovatelské péče, v nácviku komunikace, vypracování plánu péče, edukace, nácviku aktivizace dětí a v práci se zdravotnickou dokumentací. Cílem je zapojení studenta do práce zdravotnického týmu, upevnění vědomostí a dovedností získaných během teoretické výuky, rozšíření praktických znalostí a samostatnosti, vč. organizace práce během poskytování ošetřovatelské péče dětem.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti z ošetřovatelských postupů a teorie ošetřovatelství, které dokáže v praxi aplikovat prostřednictvím ošetřovatelských plánů a ošetřovatelských intervencí. Seznam pracovišť akreditovaných MZ ČR, se kterými má FZS uzavřen smluvní vztah je uveden tabulce B-IV. Odborné dovednosti: Student umí realizovat ošetřovatelskou péči metodou ošetřovatelského procesu, umí pracovat se zdravotnickou dokumentací a je platným členem zdravotnického týmu. Obecné způsobilosti: Student je schopen uplatnit teoretické znalosti a manuální dovednosti v přirozených podmínkách, je schopen komunikovat s dětským klientem, rodinou i se členy zdravotnického týmu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Podmínkou pro udělení zápočtů je 100% účast na předepsané praxi, vedení Záznamníku odborné praxe, hodnocení mentora odborné praxe
Doporučená literatura
  • FENDRYCHOVÁ, J. Základní ošetřovatelské postupy v péči o novorozence: vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3940-3.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3940-3.
  • NANDA Internacional. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. 10 vydání. Praha: Grada Publishing. a.s. 2015. ISBN: E-kniha.
  • PLEVOVÁ, I. Ošetřovatelství I. Praha: Grada Publishing, 2018, 286 s. ISBN 978-80-271-0888-6.. ISBN 978-80-271-0888-6.
  • POKORNÁ, A., MRÁZOVÁ, R. Kompendium hojení ran pro sestry. Praha: Grada Publishing, 2012, 200 s. ISBN 978-80-247-3371-5.. ISBN 978-80-247-3371-5.
  • SEDLÁŘOVÁ, P. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008. 248s. ISBN 978-80-247-1613-8.
  • SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu, Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3593-1..
  • VACUŠKOVÁ, M. et al. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCO NZO. 225 s. 2009. ISBN - 978-80-7013-491-7.
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
  • VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Obecná část. Praha: Grada Publishing, 2011, 232 s. ISBN 978-80-247-3419-4.. ISBN 978-80-247-3419-4.
  • VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Speciální část. Praha: Grada Publishing, 2013, 288 s. ISBN 978-80-247-3420-0.. ISBN 978-80-247-3420-0.
  • VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Speciální část. Praha: Grada Publishing, 2015, 303 s. ISBN 978-80-247-3421-7.. ISBN 978-80-247-3421-7.
  • ZACHAROVÁ, E. Zdravotnická psychologie. Praha: Grada Publishing. a.s. 2017. ISBN: 978-80-271-0155-9. Brno, 2011. ISBN 978-80-7399-285-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr