Předmět: Individuální praxe II

« Zpět
Název předmětu Individuální praxe II
Kód předmětu KO/IP2D2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Libešová Lucie, Mgr.
Obsah předmětu
Rámcový rozsah praxe: " Stanovení plánu ošetřovatelské péče o nemocného s určitou lékařskou diagnózou. " Odběry biologického materiálu, vč. odběrů invazivní cestou. " Podávání léků per os. " Aplikace injekcí (intradermálních, subkutánních, intravenózních, intramuskulárních). " Zajištění periferních žilních přístupů. " Asistence při zajištění centrálních žilních vstupů. " Asistence u přípravy a aplikace infuzí, transfuzí. " Asistence u pacientů s drenáží, drenážní systémy, péče o dětské pacienty s ranou, převazy ran, příprava sterilních stolků, asistence při speciálních vyšetřeních v interních a chirurgických oborech. " Asistence u převazů. " Asistence při zavádění gastrické a duodenální sondy. " Asistence při punkci pacienta. " Péče o dítě se stomií, péče o chronické rány, vč. dekubitů. " Monitorování fyziologických potřeb, měření kyslíkové saturace. " Příprava pacienta k operaci, péče odětského pacienta po operaci. " Příprava pomůcek k diagnostickým a terapeutickým výkonům. " Monitoring u dětských pacientů s využitím standardizovaných měřících technik. " Přejímání, kontrola a uložení léčivých přípravků.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Individuální praxe je realizována u poskytovatelů zdravotních služeb v lůžkových zdravotnických zařízeních, na klinických pracovištích interního i chirurgického zaměření pro dětské pacienty. Studenti se seznámí se specifiky a organizací práce na těchto odděleních, s prací se zdravotnickou dokumentací a poskytováním ošetřovatelské péče prostřednictvím ošetřovatelského procesu. Prohlubují si schopnost spolupráce v rámci ošetřovatelských týmů, hodnocení prostředí (materiální a personální), které odpovídá potřebám jedince. Zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb dětských klientů/pacientů z hlediska ošetřovatelské péče, v nácviku komunikace, vypracování plánu péče, edukace, nácviku aktivizace dětí a v práci se zdravotnickou dokumentací. Cílem je zapojení studenta do práce zdravotnického týmu, upevnění vědomostí a dovedností získaných během teoretické výuky, rozšíření praktických znalostí a samostatnosti, vč. organizace práce během poskytování ošetřovatelské péče dětem .
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti z ošetřovatelských postupů a teorie ošetřovatelství, které dokáže v praxi aplikovat prostřednictvím ošetřovatelských plánů a ošetřovatelských intervencí. Seznam pracovišť akreditovaných MZ ČR, se kterými má FZS uzavřen smluvní vztah je uveden tabulce B-IV. Odborné dovednosti: Student umí realizovat ošetřovatelskou péči metodou ošetřovatelského procesu, umí pracovat se zdravotnickou dokumentací a je platným členem zdravotnického týmu. Obecné způsobilosti: Student je schopen uplatnit teoretické znalosti a manuální dovednosti v přirozených podmínkách, je schopen komunikovat s dětským klientem, rodinou i se členy zdravotnického týmu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Podmínkou pro udělení zápočtů je 100% účast na předepsané praxi, vedení Záznamníku odborné praxe, hodnocení mentora odborné praxe.
Doporučená literatura
  • FENDRYCHOVÁ, J. Základní ošetřovatelské postupy v péči o novorozence: vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3940-3.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3940-3.
  • NANDA Internacional. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. 10 vydání. Praha: Grada Publishing. a.s. 2015. ISBN: E-kniha.
  • PLEVOVÁ, I. Ošetřovatelství I. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. a.s. 2018. ISBN: 978-80-271-0888-6. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3558-0.
  • POKORNÁ, A., MRÁZOVÁ, R. Kompendium hojení ran pro sestry. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3371-5.
  • SEDLÁŘOVÁ, P. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008. 248s. ISBN 978-80-247-1613-8.
  • SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
  • VACUŠKOVÁ, M. et al. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCO NZO. 225 s. 2009. ISBN - 978-80-7013-491-7.
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
  • VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Obecná část. Praha: Grada Publishing, 2011, 232 s. ISBN 978-80-247-3419-4.. ISBN 978-80-247-3419-4.
  • VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Speciální část. Praha: Grada Publishing, 2013, 288 s. ISBN 978-80-247-3420-0.. ISBN 978-80-247-3420-0.
  • VYTEJČKOVÁ, R., a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Speciální část. Praha: Grada Publishing, 2015, 303 s. ISBN 978-80-247-3421-7.. ISBN 978-80-247-3421-7.
  • ZACHAROVÁ, E. Zdravotnická psychologie. Praha: Grada Publishing. a.s. 2017. ISBN: 978-80-271-0155-9. Brno, 2011. ISBN 978-80-7399-285-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr