Předmět: Edukace v ošetřovatelství

« Zpět
Název předmětu Edukace v ošetřovatelství
Kód předmětu KO/EDDK2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Radošová Alena, Mgr.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. Konzultace: 1.Teorie edukace, modely edukace 2.Edukační proces, edukační plán 3.Didaktické zásady edukace 4.Realizace, dokumentace, hodnocení edukačního procesu Témata seminářů: 2. Konzultace: 1.Didaktické metody 2.Kompetence a povinnosti sester v ošetřovatelské edukaci 3.Prezentace vlastních edukačních programů 4.Prezentace vlastních edukačních programů 5.Prezentace vlastních edukačních programů Samostudium: Potřeby dítěte, didaktické pomůcky, didaktické prostředky

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který úzce souvisí s předmětem pedagogika a je zaměřen na získání základních znalostí o edukačním působení dětské sestry na dítě všech věkových skupin, jeho rodinu a komunitu. Studenti si osvojí znalosti o podmínkách, procesech, formách a metodách edukace jako základních krocích edukačního procesu a jeho praktické aplikaci nejen u dětí, ale i u dalších členů rodiny a zdravotnického týmu.
Odborné znalosti: Student umí vysvětlit vztahy mezi edukačním procesem a ošetřovatelským procesem. Je schopen definovat edukaci primární, sekundární, terciární a vyjmenovat kompetence dětské sestry v roli edukátorky. Odborné dovednosti: Student je schopen realizovat edukační proces u konkrétního pacienta v reálném prostředí a umí vést dokumentaci o zrealizované edukaci. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zápočet - prezentace vlastního edukačního programu Ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-684-1. ISBN 978-80-7367-684-1.
  • NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošstrovateľstve. Martin: Osveta: 2012. ISBN 978-80-8063-321-9. ISBN 978-80-8063-321-.
  • SEDLÁŘOVÁ, P. et al. 2008. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada Publishing, a.s. 248 s. ISBN - 978-80-247-1613-8.. ISBN 978-80-247-1613-8.
  • SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu, Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3593-1..
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
  • VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada publishing. 2012. ISBN 978-80-247-3357-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr