Předmět: Souvislá pedagogická praxe II - SŠ

« Zpět
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe II - SŠ
Kód předmětu KMA/MK307
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Náslechy. 2. Příprava na vyučovací hodinu. 3. Samostatně vedená výuka. 4. Sebereflexe.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studenti vykonávají souvislou pedagogickou praxi na vybraných středních školách pod vedením zkušeného učitele matematiky. Kromě nejméně 2 náslechů absolvuje každý student předepsaný počet výukových hodin před žáky. Student se naučí připravovat, realizovat a analyzovat vyučovací hodinu včetně hodnocení žáků. Seznámí se s vedením pedagogické dokumentace a se školním vzdělávacím programem. V průběhu praxe plní student úkoly zadané Centrem pro pedagogickou praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
1/ Student absolvuje povinnosti souvislé pedagogické praxe dle pokynů CPP: http://www.pf.ujep.cz/cpp/pokyny/ks 2/ Kromě požadavků, které stanovuje CPP, student předkládá záznamy z náslechů a všechny své přípravy s případnými přílohami (zadání a vzorové řešení písemných prací, prezentace apod.). 3/ Student před zahájením praxe odesílá rozvrh své výuky (den a čas) s uvedením kontatků na školu a učitele, který praxi vede
Doporučená literatura
  • Příslušné učebnice matematiky pro 2. stupeň ZŠ.
  • Příslušný školní vzdělávací program.
  • Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. Matematika.
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, VÚP, Praha 2004.
  • Standardy a testové úlohy z matematiky pro Gymnázium.
  • Cihlář J., Chodovský J., Zelenka M. Matematické projekty s využitím ICT na 2. stupni ZŠ, Ústí nad Labem 2005.
  • Cihlář J., Chodovský J., Zelenka M. Matematika a její aplikace na 2. stupni ZŠ, Ústí nad Labem 2004.
  • Cihlář J., Lesáková E., Řídká E., Zelenka M. Očekávané výstupy v RVP ZV z matematiky ve světle testových úloh, Ústav pro informace ve vzdělávání 2007.
  • Fuchs, E., Hrubý, D. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Čtyřletá gymnázia. Praha: Prometheus, 2006.
  • Hejný M. a kol. Teoria vyučovania matematiky II, SPN, Bratislava 1989.
  • Hejný, M. a kol. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN, 1990.
  • kol. autorů. Matematika pro gymnázia. [řada učebnic pro gymnázia] Praha: Prometheus. (popřípadě dle praxe vybrané střední školy).
  • Květoň P. Kapitoly z didaktiky matematiky I, II, III, PF Ostrava 1989.
  • Skalková J. Obecná didaktika, ISV, Praha 1999.
  • Štoček M. Rukověť základní školy, a Tre 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní