Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KMA/MARK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jánská Michaela, Ing. PhD.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu, význam marketingu, hlavní zásady a základní pojmy marketingu 2. Marketingový proces a plánování 3. Marketing informačních systémů 4. Informační a organizační předpoklady výzkumu 5. Analýza kupního chování 6. Podnik v marketingovém prostředí 7. Identifikace tržních segmentů, výběr cílových skupin a tvorba tržní pozice 8. Produkt - značka produktu, životní cyklus produktu, vývoj nového produktu 9. Cena 10. Obchodní operace 11. Komunikační mix 12. Public relations 13.Semestrální projekt

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Marketing je zaměřit se na osvojení si základních pojmů a kategorií marketingu, významu marketingu a marketingového plánovaní, analýzy marketingového prostředí, základní principy marketingu a interakci marketingového informačního systému.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou získání zápočtu je aktívní zapojení na cvičení a vypracování a obhajoba semestrálního projektu. 1. Aktívní zapojení na cvičení Studenti plní a odevzdávají úkoly zadané na cvičení - odevzdávání úkolů do Moodle. Maximum bodů 20 bodů (max. 2 na každém cvičení) Minimum bodů z aktivit na cvičení je 10 2. Semestrální projekt - vypracování a prezentace (max. 60 bodů, min. 30) 3. Docházka na cvičení (min. 75 %) počet 20 bodů
Doporučená literatura
  • Jakubíková, D. Strategický marketing- strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • Karlíček, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • Kotler, P., Keller, K. L. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Zamazalová, M. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr