Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
-
Cihlář Jiří, prof. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Geometrická zobrazení 2. Kreslení a rýsování 3. Konstrukční úlohy 4. Obvody a obsahy rovinných útvarů 5. Povrchy a objemy těles 6. Rozvoj prostorové představivosti 7. Kombinatorika a pravděpodobnost 8. Elementy finanční matematiky 9. Popisná statistika 10. Práce s nadanými žáky, matematické soutěže
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V kursu se studenti budou zabývat částí didaktiky matematiky, převážně orientovanou do geometrie, finanční matematiky a statistiky. Speciálně se naučí využívání dynamických představ v geometrii a budou se věnovat problematice geometrických měr a konstrukčních úloh. Seznámí se s různými přístupy k výkladu aplikačních partií matematického učiva. Pozornost bude věnována organizaci a významu matematických soutěží (MO, Pythagoriády, Klokan, atd.).
|
Předpoklady
|
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
KMA/M103 a zároveň KMA/M203
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Aktivní účast na seminářích a plnění průběžně zadaných úkolů v Moodle podpoře 2. Vypracování vybraného projektu 3. Splnění zápočtového testu (70%), s možností dvou oprav
|
Doporučená literatura
|
-
Didaktické časopisy.
-
Kompendia učebnic pro ZŠ.
-
Sbírky úloh MO.
-
HEJNÝ, M. a kol. Teoria vyučovania matematiky II, SPN, Bratislava 1989.
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
-
KVĚTOŇ, P. Kapitoly z didaktiky matematiky I, II a III, PF Ostrava, 1989.
|