Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Organizace práce učitele, struktura vyučovací hodiny 2. Cíl vyučovací hodiny, formulace cílů výuky, zpětná vazba 3. Hodnocení ve výuce matematiky na ZŠ 4. Algebraické výrazy, Rovnice a nerovnice, problém proměnné, neznámé, ekvivalentních úprav 5. Funkce, fylogeneze, propedeutika funkčního myšlení 6. Konstrukční úlohy, význam jednotlivých částí řešení, diskuse řešení 7. Modelování ve výuce matematiky, využití dynamických softwarů 8. Tvorba úloh, aplikační úlohy ve výuce 9. Práce s talentovanými žáky, diagnostika talentovaného žáka, možnosti práce a rozvoje talentovaného žáka 10. Další vzdělávání učitelů, doplňková a časopisecká literatura, on-line zdroje, konference, semináře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V kursu se studenti budou zabývat částí didaktiky matematiky, která bude převážně orientovaná do oblasti aritmetiky, algebry, kombinatoriky a matematické analýzy. Speciálně se budou věnovat problematice rozvíjení číselných oborů, výstavbě pojmu proměnné a reálné funkce, rozvoji induktivního myšlení a logického usuzování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KMA/M103
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
K udělení zápočtu je nutné splnit následující podmínky: - vzorové řešení zadaných problémových úloh a jejich prezentace - metodické řešení zadaných standardních úloh a jejich prezentace - zpracování didaktické analýzy zadaného tématu a její prezentace - případné další úkoly v moodle kurzu https://kacer.ujep.cz/course/view.php?id=16 Zkouška se skládá z obecné a obsahové části.
|
Doporučená literatura
|
-
Didaktické časopisy.
-
Kompendia učebnic pro ZŠ.
-
Učebnice matematiky pro gymnázia, nakl. Prometheus.
-
HEJNÝ, M. a kol. Teoria vyučovania matematiky II, SPN, Bratislava 1989.
-
HEJNÝ, M. a kol. 25 kapitol z teorie vyučování matematiky. 2005, Praha Ped. F. UK..
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
-
Kuřina, František. Matematika a řešení úloh. České Budějovice, 2011. ISBN 978-80-7394-307-3.
-
KVĚTOŇ, P. Kapitoly z didaktiky matematiky I, II a III, PF Ostrava, 1989.
-
Polák, Josef. Didaktika matematiky. Jak učit matematiku. 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
|