Předmět: Didaktika matematiky II

« Zpět
Název předmětu Didaktika matematiky II
Kód předmětu KMA/M201
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Organizace práce učitele, struktura vyučovací hodiny, cíl vyučovací hodiny, formulace cílů výuky, zpětná vazba 2. Hodnocení ve výuce matematiky na SŠ 3. Rovnice a nerovnice 4. Funkce, propedeutika funkčního myšlení 5. Planimetrie na SŠ, problematika nekonečna 6. Konstrukční úlohy, význam jednotlivých částí řešení, manipulace s modely, využití dynamických softwarů 7. Tvorba úloh, aplikační úlohy ve výuce 8. Úlohy s parametry 9. Práce s talentovanými žáky, diagnostika talentovaného žáka, možnosti práce a rozvoje talentovaného žáka 10. Další vzdělávání učitelů, doplňková a časopisecká literatura, on-line zdroje, konference, semináře

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
V tomto kurzu jsou projednávána nejdůležitější témata středoškolské matematiky probíraná v současné době v Čechách na středních školách. V jednotlivých tématech jsou využívány i počítače. Témata: Planimetrie, Funkce, Goniometrie, Stereometrie, Komplexní čísla, Kombinatorika, Pravděpodobnost a statistika.

Předpoklady
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
KMA/M100

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
K udělení zápočtu je nutné splnit následující podmínky: - vzorové řešení zadaných problémových úloh a jejich prezentace - metodické řešení zadaných standardních úloh a jejich prezentace - zpracování didaktické analýzy zadaného tématu a její prezentace - případné další úkoly v moodle kurzu https://kacer.ujep.cz/course/view.php?id=16 Zkouška se skládá z obecné a obsahové části.
Doporučená literatura
  • Učebnice matematiky pro gymnázia a další střední školy v Čechách.
  • Učebnice matematiky pro gymnázia a další střední školy v Čechách v minulosti a zahraniční učebnice.
  • Fuchs, E., Hrubý, D. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu. Čtyřletá gymnázia. Praha: Prometheus, 2006.
  • Fuchs, E. Standardy a testové úlohy z matematiky pro 4letá gymnázia. Praha: Prometheus, 1998..
  • HEJNÝ, M. a kol. Teória vyučovania matematiky, 1990 Bratislava SPN.
  • HEJNÝ, M. a kol. 25 kapitol z teorie vyučování matematiky. 2005, Praha Ped. F. UK..
  • HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
  • KOPKA, J. Hrozny problémů ve školské matematice. 1999, UJEP Ústí nad Labem.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní