Vyučující
|
-
Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Předmět didaktiky matematiky 2. Matematika a vyučováni matematice 3. Vývoj matematiky a vývoj vyučování matematice 4. Charakteristika matematických činností ve vyučování 5. Matematická organizace empirického materiálu 6. Logická organizace matematické látky 7. Motivace ve vyučování matematice 8. Aplikace ve vyučování matematice 9. Didaktické zásady ve vyučování matematice 10. Specifické formy ve vyučování matematice 11. Výpočetní technika ve vyučování matematice 12. Problémové vyučování matematice 13. Organizace vyučování matematice 14. Zpětná vazba ve vyučování matematice
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
V kursu se studenti seznámí se specifickými formami vyučování matematiky, problémovým vyučováním a zásadami organizace vyučování matematiky. Naučí se metodice řešení slovních a konstrukčních úloh a budou se věnovat problematice rozvoje schopností žáků matematizovat reálné situace. Studenti se rovněž seznámí s metodikou kreslení a rýsování a s některými možnostmi využití výpočetní techniky při vyučování matematice.
|
Předpoklady
|
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Aktivní účast (nejvýše 3 absence) 2. Výstup na cvičení s využitím ICT 3. Řešení úloh zadaných v průběhu cvičení 4. Splnění zápočtového testu (70%)
|
Doporučená literatura
|
-
Didaktické časopisy.
-
Kompendia učebnic pro ZŠ.
-
HEJNÝ, M. a kol. Teoria vyučovania matematiky II, SPN, Bratislava 1989.
-
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001.
-
KVĚTOŇ, P. Kapitoly z didaktiky matematiky I, II a III, PF Ostrava, 1989.
|