Předmět: Přípravný seminář k pedagogické praxi

« Zpět
Název předmětu Přípravný seminář k pedagogické praxi
Kód předmětu KMA/KPSPN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krátká Magdalena, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Kurikulární dokumenty (Bílá kniha, RVP, ŠVP, Tématický plán, Standardy) 2. Cíle vzdělávání ve VO MaJA 3. Možnosti vlastního profesního růstu 4. Videohospitace výuky matematiky

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Obsahové zaměření přípravného semináře k pedagogické praxi vychází z potřeby připravit studenta na průběžnou a obě souvislé praxe a prohloubit vybavení dostatečně teorií pro úspěšné vykonání pedagogických praxí. Cílem předmětu je v obecné části seznámení se školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové pak prohloubení informací o didaktické transformaci učiva pro konkrétní stupně škol, navazující na praxe v bakalářském stupni studia. Součástí jsou požadavky oborových didaktiků na výstupy z průběžné a souvislých praxí.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
účast na seminářích vypracování zápočtové práce
Doporučená literatura
  • BRANDENBURG, Robyn, ed. et al. Teacher education: innovation, intervention and impact. Singapore: Springer,. 2016. ISBN 978-981-10-0784-2.
  • GULOVÁ, Lenka, ed. Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8119-2.
  • LOJDOVA., Kateřina et al. Determinanty účinnosti učitelských praxí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8132-1.
  • SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. [Praha]: Retida spol. s r.o., 2015. ISBN 978-80-260-9405-0.
  • STEHLÍKOVÁ, Naďa. Využití videa ve výuce didaktiky matematiky: pražské zkušenosti. In: JANÍK, Tomáš a MINAŘÍKOVÁ, Eva. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. Brno: Paido, 2011.
  • STEHLÍKOVÁ, Naďa. Využití videozáznamů pro rozvoj didaktických znalostí obsahu budoucích učitelů matematiky. In: Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido. 2009.
  • STROUHAL, Martin, ed. Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání. První vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr