Předmět: Analýza a vizualizace podnikových dat III

« Zpět
Název předmětu Analýza a vizualizace podnikových dat III
Kód předmětu KMA/AVD3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Loukotová Lucie, Mgr.
Obsah předmětu
1. - 4. Pokročilé ovládání programu Qlik Sense (pokročilé výpočty, transformace a agregace, použití Data Manageru, Data Model Vieweru - správa datového modelu, nastavení a přizpůsobení vizualizací, pokročilá tvorba aplikací), tvorba komplexních reportů a dashboardů z oblasti financí (analýzy prodejních dat), marketingu (analýzy chování zákazníků), výroby a lidských zdrojů (analýza nákladů pracovní síly) 5. - 7. Storytelling (základní pravidla a postupy, nejčastější chyby), zkvalitňování reportů a dashboardů vytvořených v průběhu předchozí výuky 8. Případová studie (použití BI v konkrétním podniku) 9. - 11. Práce na semestrálním projektu, konzultace s vyučujícím, specialisty z praxe 12. - 13. Prezentace studentů

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Prakticky orientovaný předmět navazuje na předměty Analýza a vizualizace podnikových dat I a II. Předmět prohlubuje schopnosti studentů v oblasti tvorby reportů a dashboardů pro potřeby firem a veřejné správy, přičemž je kladen důraz na kvalitu výstupu a prezentaci získaných výsledků.

Předpoklady
nespecifikováno
KMA/AVD2

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích, zpracování semestrálního projektu a jeho prezentace na semináři.
Doporučená literatura
  • Dokumentace a manuály k programu Qlik Sense.
  • Few, S. Show Me the Numbers. Burlingame: Analytics Press, 2012. ISBN 978-0-970-60197-1.
  • Nussbaumer Knafflic, C. Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. Hoboken:John Wiley & Sons Inc., 2015. ISBN 978-1-119-00225-3.
  • Pour, J., Maryška, M., Novotný, O. Business intelligence v podnikové praxi. Praha: Professional Publishing, 2012. ISBN 978-80-7431-065-2.
  • Wexler, S., Shaffer, J., Cotgreave, A. The Big Book of Dashboards: Visualizing Your Data Using Real-World Business Scenarios. Hoboken:John Wiley & Sons Inc., 2017. ISBN 978-1-119-28271-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr