Předmět: Videoherní design

« Zpět
Název předmětu Videoherní design
Kód předmětu KI/VGD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Beránek Pavel, Ing. Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod do historie videoher 2. Analýza videoherního kánonu a metodologie MDA 3. Technické fundamenty vývoje videoher 4. Proces a metodiky vývoje videoher 5. Architektura a formální aspekty herních systémů 6. Narrativ a dramatické aspekty v herním designu 7. Kreativní procesy: Konceptualizace, prototypování a hratelnost 8. Playtesting a optimalizace hry 9. Prezentace a distribuce videoher v průmyslu 10. Estetika a filozofie videoher jako umělecké formy 11. Psychologie a sociologie hráčů 12. Vážné hry a principy gamifikace

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je naučit studenty metodiku návrhu videoher, která se nazývá playcentrická gamedesign. Podle této metodiky studenti navrhnou a implementují jednoduché demo videohry.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Pro úspěšné dokončení kurzu je nutné předložit minimálně jeden z následujících požadavků: 1. Hratelné demo vyvinuté videohry, které demonstruje klíčové herní mechaniky a design. 2. Detailně rozpracovaný koncept videohry, zahrnující návrhovou dokumentaci s popisem herního světa, postav a mechanik. 3. Propracovaný výzkum v oblasti videoherních studií, zaměřený na specifické téma s důkladnou analýzou a diskuzí. Projekty lze realizovat individuálně nebo v týmu, přičemž týmové projekty musí být oznámeny vyučujícímu s předstihem pro schválení.
Doporučená literatura
  • FULLERTON, Tracy. Workshop herního designu: průvodce tvorbou inovativních her. Přeložil Daniel DOLENSKÝ. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2021.. ISBN 978-80-7331-568-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Informatika (dvouoborové) (A14) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Informační systémy (A14) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Informatika (dvouoborové) (A14) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Informační systémy (A14) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -