Název předmětu | Práce s robotickými stavebnicemi |
---|---|
Kód předmětu | KI/ROB |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- Seznámení se s robotickým prostředím LEGO Mindstorms, návrh a tvorba prvního robota. - Programovací prostředí LEGO Mindstorms. - Programovací techniky: - pohyb robota v prostoru, - využití vstupních a výstupních modulů, - zpracování dat ze senzorů, - reakce na různé vstupy, - práce s proměnnými a konstantami, - paralelní procesy. - Metody a aktivity rozvíjející algoritmické myšlení pomocí robotických stavebnic. - Edukační robotika ve výuce, příklady výukových aktivit s LEGO Mindstorms.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je studenty podrobněji seznámit s možnostmi využití robotických stavebnic LEGO Mindstorms. Budou s nimi řešit projekty, které vyžadují promyšlenou konstrukci a programování pomocí stavebnice a její řídící jednotky. Součástí předmětu bude diskuse o možnostech využití robotických stavebnic ve výuce a také demonstrace využití robota jako prostředku pro výuku algoritmizace či základů programování.
Student umí při práci v týmu navrhnout vhodnou konstrukci s využitím robotické stavebnice, vybrat správné vstupní a výstupní moduly pro řešení daných typů problémů a robota naprogramovat. Student dokáže pracovat v týmu a projektově, na základě obecnějšího zadání je schopen vytvořit konkrétní zadání vlastního projektu. Student umí využít vhodné metody k návrhu aktivit vedoucích k rozvoji algoritmického myšlení a rozumí problematice nasazení robotických stavebnic do výuky z pedagogického pohledu. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
- tvořivá práce ve skupině, - vytvoření skupinového semestrálního projektu zahrnujícího: - navržení vhodné konstrukce robota, - vytvoření ovládacího programu ve vhodně zvoleném programovacím prostředí, - vytvoření projektové dokumentace. - prezentace výsledků řešení projektu před ostatními skupinami. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Informatické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Informatické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informační systémy (A14) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informační systémy (A14) | Kategorie: Informatické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |