Course: Continuous Pedagogic Practice

« Back
Course title Continuous Pedagogic Practice
Course code KI/PPP
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study 1
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Jančaříková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
  • Krejčí Jan, RNDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BRANDENBURG, Robyn, ed. et al. l. Teacher education: innovation, intervention and impact.. Singapore: Springer, 2016. ISBN 978-981-10-0784-2.
  • DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009..
  • GULOVÁ, Lenka, ed. Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály.. Brno: Masarykova univerzita,, 2015. ISBN 978-80-210-8119-2.
  • Jančaříková, K. a kol. Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Pedagogická fakulta UK Praha, 158 s, 2022. ISBN 9788076032897.
  • KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
  • LOJDOVÁ, Kateřina et al. Determinanty účinnosti učitelských praxí.. Brno: Masarykova univerzita,, 2016. ISBN 978-80-210-8132-1.
  • SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. [Praha]: Retida spol. s r.o., 2015. ISBN 978-80-260-9405-0.
  • STROUHAL, Martin, ed. . Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání.. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum,, 2016. ISBN 978-80-246-3465-4.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester