Název předmětu | Programování - graf. uživatel. rozhraní |
---|---|
Kód předmětu | KI/KPGUI |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Model událostmi řízeného programování (návrhový vzor observer a jeho užití, delegáty, události) 2. Jazyk XAML a vizuální návrh aplikace (použití formulářů, dialogů, tlačítek apod.) 3. Tvorba vlastních grafických komponent 4. Tvorba asynchronních a vícevláknových aplikací 5. Použití relačních databází a ORM frameworků 6. Zpracování XML, JSON, použití webových služeb 7. Reflexe a tvorba pluginů aplikací 8. Globalizace, lokalizace a konfigurace aplikací, použití zdrojů 9. Tvorba GUI aplikací v Pythonu (PyQT, Tkinter) 10. Tvorba GUI aplikací v Javě ? Swing 11. Tvorba GUI aplikací v Javě ? Java FX 12. Tvorba GUI založeného na webu ? Electron 13. Kontrola a předvedení seminárních prací
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kurz je zaměřen na vizuální programování v desktopových prostředích. Důraz je kladen na interaktivní graficky orientované aplikace a na návrh grafických uživatelských rozhraní. Student je prostřednictvím tohoto kurzu seznámen s filozofií událostmi řízeného programování. Cílem je poskytnout přehled o možnostech tvorby GUI napříč platformami. Primární zaměření je však na platformu .NET, resp. její grafickou nadstavbu WPF. V případě zájmu je možné řešit témata 4 až 8 i za pomocí jiných technologií než .NET.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Seminární práce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|