Předmět: Programování - graf. uživatel. rozhraní

« Zpět
Název předmětu Programování - graf. uživatel. rozhraní
Kód předmětu KI/KPGUI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kubera Petr, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Model událostmi řízeného programování (návrhový vzor observer a jeho užití, delegáty, události) 2. Jazyk XAML a vizuální návrh aplikace (použití formulářů, dialogů, tlačítek apod.) 3. Tvorba vlastních grafických komponent 4. Tvorba asynchronních a vícevláknových aplikací 5. Použití relačních databází a ORM frameworků 6. Zpracování XML, JSON, použití webových služeb 7. Reflexe a tvorba pluginů aplikací 8. Globalizace, lokalizace a konfigurace aplikací, použití zdrojů 9. Tvorba GUI aplikací v Pythonu (PyQT, Tkinter) 10. Tvorba GUI aplikací v Javě ? Swing 11. Tvorba GUI aplikací v Javě ? Java FX 12. Tvorba GUI založeného na webu ? Electron 13. Kontrola a předvedení seminárních prací

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na vizuální programování v desktopových prostředích. Důraz je kladen na interaktivní graficky orientované aplikace a na návrh grafických uživatelských rozhraní. Student je prostřednictvím tohoto kurzu seznámen s filozofií událostmi řízeného programování. Cílem je poskytnout přehled o možnostech tvorby GUI napříč platformami. Primární zaměření je však na platformu .NET, resp. její grafickou nadstavbu WPF. V případě zájmu je možné řešit témata 4 až 8 i za pomocí jiných technologií než .NET.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Seminární práce
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr