Předmět: Programování II

« Zpět
Název předmětu Programování II
Kód předmětu KI/KPGL2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fišer Jiří, Mgr. Ph.D.
  • Kubera Petr, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. sdílená a rozhraní (interface) a polymorfismus 2. návrhový vzor "singleton" a třídní datové členy a metody 3. vytváření nových objektů (návrhové vzory: "tovární metoda" a "tovární třída") 4. změna rozhraní objektů již existujících tříd (návrhové vzory: "adaptér" a "fasáda") 5. dynamické rozšiřování funkčnosti objektů (návrhový vzor: "dekorátor") 6. dědičnost tříd 7. využití dědičnosti a její alternativy 8. třídní diagramy UML globální pohled na objektový systém 9. oddělení abstrakce od implementace (návrhový vzor: "most") 10. zpracování strukturovaných textových dat (XML, regulární výrazy) 11. zapouzdření jednoduché akce a odložené vykonávání 12. výjimečné situace a výjimky

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurs bezprostředně navazující na kurs "Programování I" a rozvíjí kompetence studentů ve směru praktického objektově orientovaného programování. Jádrem kursu je objektový polymorfismus zajišťovaný mechanismem sdílených rozhraní (interface) a objektové dědičnosti. Kurs je zaměřen především na praktické využití polymorfismu při vytváření komplexnějších aplikací, především v rámci nejdůležitějších návrhových vzorů. V souvislosti s řešením praktických problémů se studenti seznámí i s výběrem tříd standardní knihovny (GUI, WWW klienty, regulární výrazy, XML) resp. knihovnami třetích stran (syntaktické analyzátory, numerické výpočty apod.).

Předpoklady
Výuka v angličtině je určena pro erasmové a zahraniční studenty. Výuka v případě malého počtu studentů probíhá formou individuálních konzultací.
KI/KPGL1

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
řešení domácích úloh (postačující podmínka k zápočtu, nutná podmínka zkoušky)
Doporučená literatura
  • Albahari J., Albahari B. C# 3.0 in a Nutshell: A Desktop Quick Reference.
  • Bayer J. C# 2005 : velká kniha řešení. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1620-3.
  • Bishop J. M. C# 3.0 design patterns. O'Reilly, Beijing, 2007. ISBN 0-596-52773-X.
  • Bishopová J. M. C# : návrhové vzory. Zoner Press, Brno, 2010. ISBN 978-80-7413-076-2.
  • Etsker S. J. Design patterns in C#. Addison-Wesley, Boston, 2004. ISBN 0-321-12697-1.
  • Gamma E. et al. Návrh programů pomocí vzorů: stavební kameny objektově orientovaných programů. Grada Publishing, Praha, 2003. ISBN 978-80-247-0302-2.
  • Nash T. C# 2010 : rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. Computer Press, Brno, 2010.
  • Pecinovský R. Návrhové vzory. Computer Press, Praha, 2007.
  • Virius M. C# pro zelenáče. Neocortex, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Informační systémy (A14) Kategorie: Informatické obory 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Matematika (dvouoborové) (A14) Kategorie: Matematické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Matematika (dvouoborové) (A14) Kategorie: Matematické obory 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní