Vyučující
|
-
Trefný Martin, Dr. habil. PhDr. Ph.D.
-
Hradil David, Dr.
-
Hradilová Janka, RNDr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
V minulosti byly v oborech jako dějiny umění či archeologie aplikovány četné analytické exaktní metody, které pracují na nejrůznějších základech. Jejich aplikace ukázala, že mohou být velmi přínosné pro rozpoznání či zhodnocení celé řady aspektů, které nemohou být studovány pouze prostřednictvím tradiční stylové analýzy. Uvedený posun umožnil v obou oborech zaměření se na doposud neřešené problémy života minulých civilizací a komunit, související např. s řemeslnou výrobou, architekturou, uměleckou tvorbou, atd. Aplikace uvedených metod umožnila v některých případech rovněž identifikovat artefakty, vydávané za originální a autentické výrobky, jako moderní padělky. Cílem předmětu je tedy představit studentům základy těchto exaktních analytických metod, a také nových mezioborových metodických postupů lišících se od standardní stylistické analýzy. Díky synergii přírodovědných a historických (či umělecko-historických) bádání lze nejen potvrzovat, korigovat či vyvracet nejrůznější zažité představy o dílech a jejich původu, ale hlavně nahlížet dějiny umění v nových kontextech - v souvislosti vývojem řemeslných a uměleckých technik, s dostupností, těžbou či výrobou materiálů apod.. Tím mohou tyto metody zásadně přispět ke zkvalitnění znalosti jako takové a k získání realističtějšího pohledu na minulost.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
|
Doporučená literatura
|
|