Název předmětu | PVK Burgundská tradice a (versus) burgundský stát |
---|---|
Kód předmětu | KHI/V032 |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. vznik burgundského státu v kontextu dobové reality a historické tradice 2. Burgundiones jako historický fenomén 3. raná franská tradice Merovejci 4. pozdní franská tradice - Karlovci 5. raná říšská tradice jurská království 6. pozdní říšská tradie Otoni a Sálci 7. burgundský stát a Francie v tradici středověké paměti 8. burgundský stát a říše v tradici středověké paměti 9. tradice a hledání vlastní burgundské identity 10. povaha burgundské identity 11. prvky prezentace 12. umění ve službě státu? 13. příčiny krize, celkové hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Přednáška analyzuje formování tzv. burgundského státu ve 14. -15. století. Soustředí se na hledání formativních prvků tohoto útvaru jako míst tradované paměti a současně se pokusí odpovědět na otázku, co bylo příčinou jeho lability a končeného zániku.
Student si na konkrétním materiálu upevní základní metodické principy s prací nad prameny, prohloubí své kompetence v jednotlivých technikách historikovi práce, získá detailnější a hlubší znalosti o zkoumaném období a dokáže přesněji hodnotit podstatu dobových sociálních i politických procesů |
Předpoklady |
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Pravidelná účast na kurzu, znalost předepsané doporučené literatury, práce s texty podle pokynů vyučujícího. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturně historická regionalistika (A) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství historie pro střední školy (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní historie (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství historie pro střední školy (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie (jednooborové) (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní historie (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství historie pro střední školy (jednooborové) (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie (jednooborové) (A14) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |