Vyučující
|
-
Drška Václav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Fukala Radek, prof. PhDr. Ph.D.
-
Hes Milan, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Holý Martin, prof. PhDr. Ph.D.
-
Honys Vít, PhDr.
-
Hrbek Filip, PhDr.
-
Kaiserová Kristina, doc. PhDr. CSc.
-
Koumar Jiří, PhDr. Ph.D.
-
Krieger Miloslav, PhDr. CSc.
-
Märc Josef, Mgr.
-
Musilová Stanislava, Mgr. Ph.D.
-
Okurka Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Pátek Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Peer Jan, Mgr.
-
Pernes Jiří, doc. PhDr. Dr.
-
Podroužek Kamil, PhDr. Ph.D.
-
Rokoský Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Royt Jan, prof. PhDr. Ing.
-
Skalický David, Mgr. DiS.
-
Šerberová Anna, PhDr. CSc.
-
Šimková Táňa, Mgr. Ph.D.
-
Tomíček David, Mgr. Ph.D.
-
Trefný Martin, Dr. habil. PhDr. Ph.D.
-
Urlich Petr, prof. Ing. arch. CSc.
-
Veselý Martin, doc. Mgr. Ph.D.
-
Zábranský Vilém, Mgr. Ph.D.
-
Zemanová Marcela, Mgr. Ph.D.
-
Hrubá Michaela, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Charakteristika diplomové práce, ukázky špatných a dobrých příkladů. 2. Představení individuálních témat studenty (téma, prameny, literatura, metoda, členění práce) 3. Představení individuálních témat studenty (téma, prameny, literatura, metoda, členění práce) 4. Příprava na obhajobu diplomové práce. 5. Praktický nácvik obhajoby, hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je v závěrečné etapě vzniku diplomové práce umožnit průběžné konzultace, diskusi nad tématy jednotlivých dipolomových prací a kontrolu, která má přispět k vytvoření optimálních podmínek pro vznik kvalitních závěrečných prací. Studenti v rámci semináře prezentují své metodologické postupy, průběžné výsledky a závěry práce. Důležitou součástí kurzu je i příprava na obhajobu. Na závěr semináře je zařazena příprava na obhajobu, v níž představí studenti svoji práci (použité prameny, badatelský záměr, výsledky aj.). Výuka je s ohledem na snahu vytvořit prostor pro vznik závěrečných prací kumulovaná do bloků, zbytek výuky je věnován individuálním konzultacím a je k dispozici studentům pro přípravu závěrečné práce.
Student dokáže diskutovat nad aktuálními problémy souvisejícími se vznikem jeho diplomové práce. Je schopen prezentovat své metodologické výstupy, průběžné výsledky a závěry práce. Dokáže své závěry obhájit.
|
Předpoklady
|
Zadaná diplomová práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Prezentace záměrů diplomové práce, metodických východisek a konceptu práce, kontrola itineráře zpracování finální verze práce, pravidelné konzultace s vedoucím práce. Požadavek k zápočtu - doporučení a souhlas školitele na základě kontroly stavu přípravy práce.
|
Doporučená literatura
|
-
? HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc. 1999.
-
BERGER, Stefan ? FELDNER, Haiko ? PASSMORE, Kevin. Jak se píšou dějiny. Praha. 2016.
-
ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc. 1997.
-
KUBÁTOVÁ, Helena ? ŠIMEK, Dušan. Od abstraktu do závěrečné práce: jak napsat diplomovou práci ve společenskovědních a humanitních oborech. Olomouc. 2007.
|