Předmět: Průběžná pedagogická praxe

« Zpět
Název předmětu Průběžná pedagogická praxe
Kód předmětu KHI/PMU13
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Märc Josef, Mgr.
Obsah předmětu
1. Náslech a hospitační činnost 2. Náslech v hodině dějepisu na základní škole 3. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 4. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 5. Realizace výukové jednotky na základní škole 6. Náslech v hodině dějepisu na gymnáziu 7. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 8. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 9. Realizace výukové jednotky na základní škole 10. Náslech v hodině dějepisu na střední odborné škole 11. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 12. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 13. Realizace výukové jednotky na střední odborné škole 14. Reflexe specifik výuky dějepisu na základě porovnání různých škol a vyučujících

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Praxe probíhá na vybraných základních školách a různých typech středních škol (pod vedením prověřených vyučujících tak, aby studenti měli dostatečnou možnost proniknout do fungování škol). Studenti vykonávají hospitační, a přímou výukovou činnost v kooperaci s vyučujícími dějepisu, s vedením dané školy a pod dohledem vyučujících daného předmětu.
Student: 1) je schopen na základě hospitace analyzovat učební situaci ve třídě 2) připraví učební jednotku na základě poptávky konkrétního školního zařízení 3) realizuje učební jednotku na základě poptávky konkrétního školního zařízení 4) kooperuje s kolegy a poskytovat reflexi, zpětnou vazbu svým žákům, cvičnému učiteli, kolegům 5) reflektuje svá vystoupení na praxi tak, aby se jeho pedagogické dovednosti lepšily
Předpoklady
Předmět navazuje na předměty: CPP/7040 Observační pedagogická praxe KHI/PBH49 Přípravný seminář k pedagogické praxi CPP/7040 Klinická pedagogická praxe CPP/7050 Asistentská pedagogická praxe KHI/PBH68 Reflektivní seminář pedagogické praxe Předmět probíhá v kooperaci s předměty Didaktika dějepisu I. KHI/PMU10 Případně: Mezioborové vztahy dějepisu I. KHI/PMU11

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Studenti absolvují: - minimálně tři náslechové hodiny dějepisu, jejich rozbor s učitelem, který hodinu vedl a s vyučujícím předmětu Průběžná pedagogická praxe - tři hodiny přímé kooperativní (tandemové) výuky dějepisu s učitelem, který hodinu vedl a s vyučujícím předmětu Průběžná pedagogická praxe Zpracují do portfolia pedagogické praxe: - záznamy a evaluace hospitovaných hodin - návrhy pro alternativní výuku, pokračování výuky - v kooperaci se spolužáky přípravy hodin - reflexi odučených/zhlédnutých hodin
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr