Vyučující
|
-
Zajíc Jindřich, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické bloky: 1. Evidence sbírkových předmětů pro Centrální evidenci sbírek. 2. Postupy při popisu a klasifikaci sbírkových předmětů. 3. Fotodokumentace a její pravidla v muzejnictví. 4. Praktická ukázka tvorby výstavy na příkladu fotografií. 5. Stavebně historický průzkum v konfrontaci s reálnou stavbou. 6. Seznámení s praxí památkové péče na úrovni měst a krajů. 7. Mapy a mapové aplikace v památkové péči. 8. Urbanismus v památkové péči. 9. Teorie památkové péče a jejich vliv na současnou praxi. 10. Identifikace a návrh sanace základních poškození kulturních památek. 11. Ikonografické podklady a jejich uplatnění v památkové péči. 12. Exkurze do muzea. 13. Exkurze po plošně památkově chráněném území I. 14. Exkurze po plošně památkově chráněném území II.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními mechanismy fungování správy kulturního dědictví z pohledu odborníků z praxe. Studentům bude umožněno na praktických ukázkách vyzkoušet si základní úřední i odborné postupy, které jsou v praxi pravidelně používány. Na praktických ukázkách budou rovněž předvedeny aplikace teorií a jejich výhody i nevýhody pro současnou oblast správy a péče o kulturní dědictví. Součástí přednášek budou rovněž praktické exkurze umožňující pochopení těchto postupů v reálných územích a muzejních institucích.
Student si rozšíří znalosti získané v některých předchozích kurzech. Získají nové kompetence v praktických oblastech výkonu péče o kulturní dědictví, nové znalosti a dovednosti v jeho správě, evidenci a prezentaci. Získává jasnou představu o každodenní náplni práce zaměstnance muzea, krajského a městského úřadu.
|
Předpoklady
|
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Účast na přednáškách s max. 3 absencemi a studium předepsané odborné literatury. Podmínkou ukončení kurzu je zápočet složený z vypracování 3 zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
|