Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické bloky: 1. Vymezení oblasti, základní geografické informace. 2. Historické milníky severozápadních Čech. 3. Regionální topografická, turistická a vlastivědná literatura. 4. Příprava seminárních projektů. 5. Etnografické minimum regionu. 6. Paměťové a prezentační instituce regionu ? muzea, galerie, skanzeny. 7. Města regionu a jejich památkový fond. 8. Hrady, zámky a tvrze regionu. 9. Sakrální památky regionu. 10. Kláštery. 11. Přírodní památky. 12. Saské kulturní dědictví. 13. Exkurze. 14. Zápočtový test, prezentace seminárních projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu se studenti podrobněji seznámí s regionem severozápadních Čech a jeho památkovým fondem, ale i přírodními zajímavostmi a celkovým turistickým potenciálem. Oblast severozápadních Čech není v duchu tohoto předmětu vymezena jen územím dnešního Ústeckého kraje, ale zahrnuje i přilehlé oblasti Karlovarského a Libereckého kraje. Pozornost bude zaměřena na turisticky atraktivní lokality, vedle toho ovšem bude věnována i dosud opomíjeným lokalitám, s potenciálem příštího využití v rámci prezentace kulturního dědictví. Absolvent kurzu získává celkový přehled o kulturně-historické tváři regionu a kompetence v oblasti přípravy vlastních projektů tematicky koncipovaných exkurzí.
Absolventi disponují znalostmi historického vývoje Ústeckého kraje a sousedících oblastí Saska. Orientují se v základním geografickém členění zájmového území. Mají kompetence k tvorbě vlastních tematických programů a exkurzí se zaměřením na kulturní dědictví regionu, a to včetně přeshraniční působnosti.
|
Předpoklady
|
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast ve výuce, průběžné plnění zadaných dílčích úkolů, zpracování a úspěšná prezentace vlastního seminárního projektu.
|
Doporučená literatura
|
|