Vyučující
|
-
Hes Milan, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: 1. Didaktická rekonstrukce - reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe 2. Didaktická rekonstrukce - reflexe výuky a asistentské činnosti 3. Reflexe příběhu výuky - rozvoj didaktických znalostí obsahu 4. Didaktická rekonstrukce - absolvované spolupráce s učitelem v edukačním procesu 5. Zvládnutí edukačního procesu v dějepisu na 2. stupni ZŠ 6. Zvládnutí edukačního procesu v dějepisu na SŠ 7. Zvládnutí reflexe vlastní pedagogické činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout prostor pro reflexi praxí konaných v rámci bakalářského studia. Studenti zde prezentují své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které při praxi využívali, diskutují a dostávají zpětnou vazbu od vyučujících a odborníků z praxe. Po ukončení předmětu je student schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti a dále umí vytvářet činnosti vhodné pro vybranou věkovou skupinu žáků odpovídající zaměření jeho studia. Konkrétní obsahovou náplň a konkrétní zápočtové požadavky stanovuje oborový didaktik.
Po ukončení předmětu je student schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti a dále umí vytvářet činnosti vhodné pro vybranou věkovou skupinu žáků odpovídající zaměření jeho studia.
|
Předpoklady
|
Asistentská pedagogická praxe, přípravný seminář k pedagogické praxi
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
V rámci praxí v bakalářském studiu vést a předložit hospitační agendu, vytvářet portfolia a záznamy o činnostech žáků vybraných věkových skupin,reflektovat vlastní pedagogickou činnost.
|
Doporučená literatura
|
-
HENDRICK, Carl a MACPHERSON, Robin. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Praha. 2021.
-
JANÍK, Tomáš; ČERNÁ, Monika; VYSTRČILOVÁ, Petra; VAĎUROVÁ, Helena; NEHYBA, Jan et al. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele.. Brno, 2021. ISBN 978-80-210-9956-2.
-
JANÍK, Tomáš; KNECHT, Petr a NAJVAR, Petr. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula.. Brno, 2010. ISBN 978-80-7315-209.
-
KRATOCHVÍ, Viliam. Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu. Bratislava, 2019. ISBN 978-80-8140-365-1.
-
SLAVÍK, Jan; HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Lenka a SOUKUPOVÁ, Pavla. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň. 2020.
-
ŠEVČÍKOVÁ, Jaroslava; KROPÁČOVÁ, Jitka a CHUDÝ, Štefan. Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů.. Olomouc, 2021. ISBN 978-80-244-6076-5.
|