Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pomocí souvislé výuky v terénu zvýšit zájem studentů o zvolený obor a zároveň prohloubit jejich odborný rozhled v závislosti na konkrétně studovaném oboru. Tomu také odpovídá profil jednotlivých exkurzí a variabilní volba institucí, lokalit a regionů, kam jsou exkurze pořádány. Exkurze jsou uskutečňovány jak na území ČR, tak v dalších zemích EU.
Absolvent exkurze má konkrétní představu o historickém vývoji navštíveného regionu. Prokazuje také znalosti historicko-geografického charakteru. Je schopen vypočítat významné památky a lokality a osobnosti spojené svou činností s konkrétními místy. Má zlepšenou orientaci ve vývoji uměleckých slohů a jejich projevů v oblasti architektury i výtvarného umění. Umí popsat jejich typické projevy a zároveň vnímá regionální specifika. Je schopen postihnut nejvýznamnější etnografické rysy navštívených regionů a zemí. Osvojené poznatky a znalosti je schopen aplikovat ve vlastní vědecké nebo pedagogické práci.
|
Předpoklady
|
1. Pro absolvování předmětu není potřeba v případě Exkurze A absolvování žádné předcházející disciplíny. Exkurze B je pak absolvována až v návaznosti na Exkurzi A, zpravidla v jiném akademickém roce. 2. Pro absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné speciální znalosti či dovednosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na všech částech exkurze, kvalitní zpracování a prezentace zadaného referátu a bezproblémové absolvování programu.
|
Doporučená literatura
|
|