Vyučující
|
-
Urlich Petr, prof. Ing. arch. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Prezenční část výuky předmětu se orientuje na tématické bloky: 1) Pojem teorie - jeho explicitní vymezení, pojem moderní, moderna a modernismus. 2) Způsoby reflexe - interpretace moderní i historické architektury 3) Významné teoretické pojmy - jejich spojení s moderní architekturou - ideologie 4) Postmoderní situace a způsoby možného rozdělení soudobé architektury 5) Architektura na prahu informačního věku - pokusy o teoretický koncept?
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit ucelenou genezi moderní a současné architektury včetně jejího teoretického konceptu. Srovnání současných témat v zahraničí a u nás je nezbytným předpokladem vnímání hmotného prostředí a především rozlišení kvalit střetu současné a historické architektury. Teorie pomáhá pochopit důvody proč mnohé současné stavby jsou rozporuplně vnímány, přesto mají v současném rozvoji civilizace své nezastupitelné místo.
Student získá potřebnou orientaci ve stále složitějším obrazu současné architektury, zejména ve vztahu k technologiím, materiálům a již připomínané teorie.
|
Předpoklady
|
Výuce nemusí předcházet žádné podmiňující předměty
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Dostatečná docházka a průběžné plnění zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Hanno Walter Kruft. Dějiny teorie architektury. Pallas, 1993.
-
Lynn, G. Animate Form. Princeton, 1999.
-
Tichá, J. (ed.). Architektura na prahu informačního věku. Praha, 2001.
-
Tichá, J. (ed.). Architektura v informačním věku. Praha, 2006.
|