Vyučující
|
-
Pátek Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Honys Vít, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tyto témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Vývoj prezentace uměleckých a sbírkových předmětů v minulosti. 2. Prezentace kulturního dědictví v muzeích a galeriích. 3. Prezentace památek sakrálních, nehmotné kulturní dědictví. 4. Veřejnosti přístupné památkové objekty a jejich prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout absolventovi konkrétní představu o historické retrospektivě i aktuálních trendech v oblasti prezentace kulturního dědictví. Studenti jsou postupně v rámci jednotlivých témat informováni a o vývoji a především současných trendech památkových a muzeálních expozice. Jsou seznámeni s instalační a evidenční praxí, provozními zvyklostmi jednotlivých typů objektů, základy marketingu, kreativní pedagogiky atd. Výuky je realizována externími spolupracovníky z řad zaměstnanců NPÚ. Uskutečňována je formou prezenční výuky a částí praktických ukázek v terénu. Tematické okruhy, rozložené do většího počtu vyučovacích hodin: Muzea lidové kultury, hrady, zámky, kláštery, galerie, výstavní a expoziční praxe, naučné cesty, propagace.
Absolvent má jasnou představu o poslání a fungování a běžném provozu jednotlivých typů institucí a objektů. Zná správní strukturu, zdroje financování i náplň práce jednotlivých odborných pracovních postů v rámci konkrétních typů zařízení. Je schopen se v budoucnu aktivně podílet na výstavních aktivitách, vzniku nových expozic, a to buď jako externí odborný spolupracovník, či přímo jako zaměstnanec památkového objektu či galerie. Má konkrétní přehled o možnostech svého případného budoucího pracovního uplatnění v některém z tohoto typu institucí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na všech formách výuky, včetně externí (minimální účast 75%) a plnění zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
|