Vyučující
|
-
Podroužek Kamil, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Zdivo, jeho zdroje, typy, způsoby konstruování a úpravy. 2. Podlahy, schodiště, okna a dveře. 3. Stropy a klenby. 4. Střechy a krovy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit absolventy s historickými stavebními technikami a konstrukcemi, které jsou markantními znaky stylu, datování či provenience historických staveb, a to od románského slohu po nástup moderny.
Student získá základní znalosti o typech historických stavebních konstrukcí, o jejich funkci a vývoji. Student získá dovednost rozlišit historické konstrukce a jejich prvky ve stavbách. Student získá kompetenci rámcového datování historických konstrukcí a jejich prvků. Student získá kompetence k vytvoření inventarizační karty artefaktu dle metodiky NPÚ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Požadavky absolvování předmětu jsou složeny ze dvou položek: Účast na výuce musí dosahovat min. 80% , druhou podmínkou je samostatné vypracování seminární práce. Způsob ověření studijních výsledků proběhne zápočtem. Znalosti a dovednosti k zápočtu jsou prověřovány formou vypracování zadané seminární práce. Seminární práce bude vypracována ve formě inventárizační karty zadané historické konstrukce na konkrétní historické stavbě dle metodiky NPÚ.
|
Doporučená literatura
|
|