Vyučující
|
-
Podroužek Kamil, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Barok v Evropě, stručný přehled inkunábulních staveb 2. Raný barok v Českých zemích 3. Vrcholný barok v Českých zemích 4. Doznívání baroka, rokoko, klasicismus a empír v Českých zemích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
V předmětu se studenti obeznámí s typologií a vývojem staveb v Českých zemích v období baroka. Seznámí se s podstatou vývoje stylu i s jeho formálními znaky v architektuře, představeny budou klíčové i regionální barokní stavby a architekti.
Student získá znalosti o vývoji barokní architektury v ČR a základní představu o šíření a proměnách stylu. Na příkladu proměn barokní architektury dokáže popsat proměny životního stylu. V rámci absolvování předmětu získá student kompetence k bližšímu datování barokní stavby a k jejímu zařazení do formálního stylového okruhu.
|
Předpoklady
|
Dějiny architektury I Dějiny architektury II
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Didaktický test
Způsob ověření studijních výsledků proběhne zápočtem před zkouškou a zkouškou. Znalosti a dovednosti k zápočtu jsou prověřovány formou kolokvia. Student představí ve vlastní přednášce (15 min.) zvolenou typovou stavbu. Součástí bude architektonický popis stavby, včetně průčelí a dispozice, slohové zařazení stavby a jejích prvků, modelování funkce stavby a jejích jednotlivých prostor pro uvedené slohové období a typologické zařazení. Znalosti ke zkoušce jsou prověřovány písemně. Student si vylosuje po jedné otázce ze třech oblastí. V první oblasti má časové vymezit vylosované slohové období, charakterizovat jeho architektonické znaky, uvést nejvýznačnější typové stavby a jejich autory. Ve druhé oblasti má časové vymezit dobu působení vylosovaného architekta, charakterizovat jeho tvorbu, uvést jeho nejvýznačnější stavby. Ve třetí oblasti má podle fotografie identifikovat vylosovanou význačnou barokní stavbu v Čechách či na Moravě, stylově ji blíže zařadit, datovat dobu její výstavby a uvést autory, či autory. Písemná část může být následně doplněna ústní částí, ve které jsou studentovi položeny dílčí doplňující otázky.
|
Doporučená literatura
|
|