|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahové zaměření klinické pedagogické praxe je na pedagogickou práci s žáky na 2. stupni ZŠ a SŠ. Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele, mentora (provázející učitel/ka), reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky. Student/ka bude hospitovat a vykonávat náslechové činnosti v předmětu odpovídajícímu studijnímu programu. Školské zařízení si po dohodě s oborovým didaktikem vybírá student/ka na základě nabídky UJEP samostatně.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem praxe je postupné získávání praktických dovedností pod vedením mentora praxe (provázející učitel/ka), seznámení s úkoly, cíli a hlavními činnostmi pedagoga a školy. Seznámení se Školním vzdělávacím programem, se školskými dokumenty.
Praxe je vykonávána formou náslechů cvičného učitele - mentora (provázejícího učitele/lky), reflexe denních činností, osvojováním si praktických dovedností z oblasti pedagogiky a didaktiky.
|
|
Předpoklady
|
nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Student/ka vykoná praxi v předepsané délce s převahou hospitační a náslechové činnosti a postupným začleňováním činností asistentských podle pokynů mentora praxe (provázející učitel/ka). Aktivit ve škole jsou rozborované na konkrétním školním zařízení a také reflektované v rámci teoretické výuky.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bořkovec, Matouš (ed.) a kol. Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství.. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Praha, 2023.
-
ČAPEK, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7..
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. PF MU Brno, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
-
Kyriacou Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996.
|