Předmět: Bakalářská práce

« Zpět
Název předmětu Bakalářská práce
Kód předmětu KHI/KBH61
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Drška Václav, doc. PhDr. Ph.D.
  • Fukala Radek, prof. PhDr. Ph.D.
  • Hes Milan, Mgr. Bc. Ph.D.
  • Holý Martin, prof. PhDr. Ph.D.
  • Honys Vít, PhDr.
  • Hrbek Filip, PhDr.
  • Kaiserová Kristina, doc. PhDr. CSc.
  • Koumar Jiří, PhDr. Ph.D.
  • Krieger Miloslav, PhDr. CSc.
  • Märc Josef, Mgr.
  • Musilová Stanislava, Mgr. Ph.D.
  • Okurka Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Pátek Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Peer Jan, Mgr.
  • Pernes Jiří, doc. PhDr. Dr.
  • Podroužek Kamil, PhDr. Ph.D.
  • Rokoský Jaroslav, doc. PhDr. Ph.D.
  • Royt Jan, prof. PhDr. Ing.
  • Skalický David, Mgr. DiS.
  • Šerberová Anna, PhDr. CSc.
  • Šimková Táňa, Mgr. Ph.D.
  • Tomíček David, Mgr. Ph.D.
  • Trefný Martin, Dr. habil. PhDr. Ph.D.
  • Urlich Petr, prof. Ing. arch. CSc.
  • Veselý Martin, doc. Mgr. Ph.D.
  • Zábranský Vilém, Mgr. Ph.D.
  • Zemanová Marcela, Mgr. Ph.D.
  • Hrubá Michaela, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Charakteristika bakalářské práce, ukázky špatných a dobrých příkladů. 2. Představení individuálních témat studenty (téma, prameny, literatura, metoda, členění práce) 3. Příprava na obhajobu bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je v závěrečné etapě vzniku bakalářské práce umožnit průběžné konzultace, diskusi nad tématy jednotlivých bakalářských prací a kontrolu, která má přispět k vytvoření optimálních podmínek pro vznik kvalitních závěrečných prací. Studenti v rámci semináře prezentují své metodologické postupy, průběžné výsledky a závěry práce. Důležitou součástí kurzu je i příprava na obhajobu. Na závěr semináře je zařazena příprava na obhajobu, v níž představí studenti svoji práci (použité prameny, badatelský záměr, výsledky aj.). Výuka je s ohledem na snahu vytvořit prostor pro vznik závěrečných prací kumulovaná do bloků, zbytek výuky je věnován individuálním konzultacím s vedoucími prací a je k dispozici studentům pro přípravu závěrečné práce.
Student dokáže diskutovat nad aktuálními problémy souvisejícími se vznikem jeho bakalářské práce. Je schopen prezentovat své metodologické výstupy, průběžné výsledky a závěry práce. Dokáže své závěry obhájit.
Předpoklady
Zadaná bakalářská práce.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Prezentace záměru bakalářské práce, metodických východisek a konceptu práce, kontrola itineráře zpracování finální verze práce, pravidelné konzultace s vedoucím práce. Požadavek k zápočtu - doporučení a souhlas školitele na základě kontroly stavu přípravy práce.
Doporučená literatura
  • BERGER, S. ? FELDNER, H. ? PASSMORE, K. Jak se píšou dějiny. Praha. 2016.
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc. 1997.
  • KUBÁTOVÁ, H. ? ŠIMEK, D. Od abstraktu do závěrečné práce: jak napsat diplomovou práci ve společenskovědních a humanitních oborech. Olomouc. 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr